• Marken krijgt te weinig

Opnieuw heeft SV Marken geen overwinning binnen kunnen slepen. In een wedstrijd zonder veel kansen trok de thuisploeg dankzij een foutje aan Marken zijde aan het langste eind. En zo worden de problemen voor het eerste team met de week groter. Het gat met een veilige plek is namelijk al opgelopen tot acht punten!
    Er was na weken blessure ellende eindelijk weer eens iets positiefs te melden, want Kevin Giele en Anthony Koswal waren beiden fit genoeg om zich bij de selectie te voegen. Beide spelers begonnen zaterdag overigens wel op de bank. In vergelijking tot een week eerder stond Guido Boes nu in de basis voor de geschorste George Biswana. Er werd dus van voren naar achteren doorgeschoven in de opstelling.
    Omdat er over de eerste helft niet heel veel te vertellen is wil ik jullie het leukste moment niet onthouden. Want tot tweemaal toe miste pupil van de week Bram Hanraads voor open doel. Pas in derde instantie vond hij de goal. Toen wisten we nog niet dat hij misschien wel de toon zette voor de wedstrijd. Want gedurende de eerste helft hadden beide doelmannen maar weinig te doen. Marken kreeg via René Commandeur en Leon Spoorenberg wat mogelijkheden, maar echte problemen had doelman Jochem van Rijn daar niet mee. Aan de andere kant was VVZ '49 in de slotfase gevaarlijk bij een corner, maar de rust werd met 0-0 gehaald. Het was eigenlijk ook echt een 0-0 wedstrijd. De ploeg die de eerste goal zou maken zou waarschijnlijk de gelukkige worden.
    Het begin van de tweede helft was er weer één uit het boekje: de tegenstander zette druk en Marken zakte weer eens te veel in. VVZ '49 kwam dan ook dichtbij een openingsgoal. Toch was het aan de andere kant ook nog bijna raak. Mick van Moerkerk kwam in een iets te moeilijke hoek om zelf te schieten dus legde terug op Jeffrey Veerman. Zijn stuiterende inzet werd door een verdediger van de lijn gehaald. Mathijs Kortland kwam aan de andere kant ook dichtbij maar zijn inzet belandde op het dak van het doel. Marken hield dus stand en was ook gewoon gelijkwaardig aan de ploeg uit Soest. Toch ging het mis. Erik Teerhuis speelde te hard Patrick Leeflang in die geen controle over de bal kreeg. VVZ '49 maakte hier dankbaar gebruik van en Mathijs Kortland rondde ook schitterend af: 1-0. Maar met nog 25 minuten op de klok was er op zich nog niets aan de hand. Probleem was echter dat de kansen deze wedstrijd al vrij schaars waren en dat bleef ook zo. Uit een voorzet van Van Moerkerk leek Marken dichtbij de 1-1 te komen, maar Leeflang en de ingevallen Kevin Giele konden niet bij de bal. En zo verloor Marken eigenlijk onnodig de wedstrijd in Soest. En mocht het weer eens de complimenten aannemen van de tegenstander maar weer geen punten... En dat laatste begint nu toch wel problematische vormen aan te nemen. Want we raken nu toch aardig achterop bij de middenmoot. Over twee weken spelen we thuis tegen SVL. Vooraf op papier een "makkie", maar na het matige seizoen 2010/2011 staan ze nu wel keurig op de derde plaats!
    Opstelling VVZ '49: Jochem van Rijn, Ruben de Goede
    Luud Eijkemans, Rik Sterkenburg, Simeon de Goede, Niels van Duijn, Siemen Eijkemans (61. Jefta van den Broek), Max van Wakeren, Hidde Reitsma, Dennis Schaap en Mathijs Kortland (76. Joel Bade)
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis
    Stephan Plat, Patrick Leeflang, René Commandeur (73. Kevin Giele), Ramon Visser (85. Dominic Zeeman), Leon Spoorenberg, Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman, Muus Visser en Guido Boes (64. Anthony Koswal)