• Marken klasse beter!

Afgelopen zaterdag heeft SV Marken zich prima hersteld van de 1-4 nederlaag van twee weken eerder. In Heerhugowaard werd laagvlieger Reiger Boys vrij simpel met 0-4 aan de kant geschoven. Door deze prima overwinning is het team van trainer Schipper opgeklommen naar de derde plaats op de ranglijst. Marken is achter de titelkandidaten DVVA en Young Boys dus de 'best of the rest'.
    Enkele uren voor de wedstrijd zag het er echter nog helemaal niet zo rooskleurig uit voor Marken. Want naast de geblesseerde Tijs Klaver (knie), René Commandeur (enkelbanden) en geschorste Erik Teerhuis dreigde ook Peter Willing de wedstrijd te gaan missen. In de bus kwam echter het telefoontje dat hij toch present zou zijn. Uiteraard een flinke meevaller voor Marken, maar belangrijker was dat het met zijn dochtertje goed ging. Rond kwart voor twee kwam de bus aan in Heerhugowaard, maar ja dan nog het complex vinden. Na een flinke toer door de regio, de chauffeur dacht zeker dat we een stel Japanse touristen waren ;), kwamen we 50 minuten voor de aanvang van de wedstrijd aan op het schitterende complex van Reiger Boys. Snel wedstrijdbespreking houden en hup het veld op voor de warming up.
    Deze 'rommelige' voorbereiding was niet aan de spelers te zien toen de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd floot. Direct was Marken eigenlijk al de betere ploeg op het veld. Op zich natuurlijk logisch als je naar de ranglijst kijkt, maar niet vanzelf sprekend. Er waren via onder andere Peter Willing en Michael Janssen was mogelijkheden, maar geen enkele speler wist de doelman te passeren. Heel vaak werd met een lange bal op rechts gezocht naar Michiel Appel. En ondanks zijn snelheid en prima voorzetten stond na een half uur nog een 0-0 stand op het bord. Reiger Boys kon hier eigenlijk slechts één grote mogelijkheid tegenover zetten. Maar dankzij de hulp van een verdediger op de lijn bleef ook bij Reiger Boys de teller op nul staan. Tien minuten voor de rust werd er dan toch gescoord. Michael Janssen kwam oog in oog met doelman Björn van der Deurne, maar schoot tegen hem aan. De attente Michael Lautenbach had echter de rebound en schoot de bal in het lege doel: 0-1. Op dat moment een verdiende voorsprong. Marken ging hierna ook op zoek naar de tweede. En deze viel ook nog voor de rust. Het was wel alleen heel erg ongelukkig voor de gastheren hoe deze goal tot stand kwam. De aanvoerder van Reiger Boys, Bart Wondergem, verdraaide zijn knie en schreewde het uit van de pijn. Heel Reiger Boys leek verstijfd terwijl Marken nog volop in de aanval was en op het punt stond af te ronden op doel. Matthijs Kaars kreeg de bal, passeerde de doelman en schoot uit een moeilijke hoek raak. Ondanks wat 'protesten' keurde de scheidsrechter Barrales de goal goed. Hij kon ook niet anders want er was geen sprake van een overtreding. Vervelend voor Reiger Boys was dat de aanvoerder met vermoedelijke gescheurde kniebanden het veld moest verlaten.
    Met opgestroopte mouwen kwamen de gastheren uit de kleedkamer en gingen op jacht naar de aansluiting. Maar voordat het zover kwam besliste Marken vanuit het niets de wedstrijd. Peter Willing gaf de bal vanaf rechts op Michael Janssen die op de rand van de zestien stond. Janssen twijfelde geen moment en volleerde de bal snoeihard in de goal. EEN WERELDGOAL!!! En absoluut nu al zeker van het doelpunt van het jaar van SV Marken. Janssen scoort dan wel niet veel, maar als hij het doet dan is het wel om je vingers bij af te likken! Toch gaf Reiger Boys het toen nog steeds niet op en bleven de aanval zoeken. Maar de Marken achterhoede kwam amper in de problemen en bleef simpel overeind. En zo konden in het laatste kwart van de wedstrijd een aantal spelers uit voorzorg, met het oog op de wedstrijd van volgende week, gewisseld worden. Jongelingen Guido Boes (voor Janssen), Sander Teerhuis (Willing) en Ricardo Zeeman (Gommers) pikten zo hun minuutjes mee in het eerste. Boes bekroonde dit zelfs met zijn eerste competitie goal in het eerste elftal en bepaalde daarmee de eindstand op 0-4.
    Opstelling Reiger Boys: Björn van Deure, Joshua Beuker, Remco Rietveld, Jacco Dekker, Erwin Zwart (60. Mark Schouten), Jordi van Eekelen, Dennis Ton, Ruud Drolinga, Robin Zand, Bart Wondergem (46. Niels van de Berg) en Reinier Hofman
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Christiaan Brommersma, Peter Willing (79. Sander Teerhuis), Vincent Moenis, Roy Springer, Michael Gommers (85. Ricardo Zeeman), Michiel Appel, Steffen Visser, Michael Lautenbach, Matthijs Kaars en Michael Janssen (74. Guido Boes)
    Scheidsrechter: J.C.C. Barrales (Amsterdam)
    36. Michael Lautenbach 0-1