• Marken herstelt zich in slotfase

In een vreemde wedstrijd heeft SV Marken met 5-3 zeer belangrijke punten gepakt in de strijd voor lijfsbehoud.
    Het zijn de weken van de waarheid, niet alleen voor Marken maar voor alle teams in 2A. Er is nog altijd niets beslist. Dat WV-HEDW kampioen gaat worden denkt iedereen, maar voorlopig zijn ze er nog niet. En hoe gaat het onderin? Toch zeker acht teams komen nog in aanmerking voor de onderste vier plekken. En dan nog de troostprijzen. De derde periode is pas net begonnen en de strijd om de periode van de kampioen ligt ook nog helemaal open. Zelfs Marken zou nog in aanmerking kunnen komen bij een goede serie!
    Maar goed we kijken van wedstrijd tot wedstrijd, want duidelijk is dat verder kijken toch geen zin heeft. Vandaag was er iets goed te maken. Want een aantal maanden geleden kregen we met 4-0 op de broek in Hoofddorp. Volledig onnodig! Het begin was in ieder geval goed. Helaas werd een harde voorzet van Michiel Appel via een verdediger over gewerkt. Amper een minuut later plots gevaar voor de Marken goal. De scheids beoordeelde dat de bal werd teruggespeeld op doelman Robert Schouten en gaf op zo'n meter of zes van de goal een vrijetrap. Met een lijn vol verdedigers en Schouten er half voor werd de schiettent geopend. Drie keer schieten voor de prijs van één! Eerst was het Ramon Visser die te vroeg in kwam lopen, dus nog een keer. Dit probeerde hij vervolgens nog een keer. Hij was bijna eerder bij de bal dan de speler die de vrijetrap nam. Dus volgde nu een gele kaart, volgens het boekje. Overbos mocht het nu dus nog eens proberen. En na twee minuten prijsschieten ging de bal toen eindelijk in de goal: 0-1. Even leek Marken van slag, want nog geen drie minuten later kregen de gasten een enorme kans op de 0-2. Maar eerst was het doelman Schouten, vervolgens twee keer een verdediger en uiteindelijk de aanvaller die hem naast schoot. Gelukkig stelde de thuisclub snel orde op zaken en zette de wedstrijd naar zijn hand. Peter Bakker schoot eerst een vrijetrap schitterend binnen waarna even later Arno Boes op aangeven van Michiel Appel Marken zelfs op 2-1 zette. Met een mooie volley van René Commandeur dachten we zelfs even aan 3-1, maar de bal belandde op de lat. De thuisploeg bleef de baas in het eerste bedrijf al kregen de gasten ook af en toe nog wel een kansje. Maar zeker met de wind (deels) in de rug had Marken meer afstand moeten nemen. Het bleef echter steken op 2-1 na ruim 45 minuten spelen.
    Kort na de thee pauze bracht Marken de marge op twee. Op aangeven van Appel scoorde René Commandeur de 3-1. En het publiek leek een "simpele" overwinning voorgeschoteld te krijgen. Maar ja, dat weten we nu wel, dat kunnen we niet... In plaats daarvan hielpen we de gasten zelf weer in de wedstrijd. Doelman Schouten vervulde hierin helaas een negatieve rol. In amper twee minuten tijd mocht hij twee keer de bal uit het net halen. Marken wankelde en Overbos rook bloed! Dit keer hadden we echter ook eindelijk weer eens wat geluk. Want een schot van Overbos belandde over doelman Schouten op de lat. Na de "Hoofddorp-storm" kreeg Marken weer wat lucht. Appel zag een inzet maar nipt naast gaan, maar vijf minuten later kon er alsnog gejuicht worden. Met minder dan tien minuten op de klok bracht René Commandeur Marken weer aan de leiding. Voor de gasten zat er niets anders op dan alles of niets te gaan spelen. Dit leverde aardig wat ruimte op en de 5-3 kort voor tijd. De 6-3 leek ook nog op het bord te komen, maar daarvoor werd er wat te laconiek gespeeld.
    Al met al opluchting alom in het Marken kamp. Zelf de punten gepakt en gunstige uitslagen bij de teams onder ons. We hebben nu aardig wat lucht en kunnen daardoor volgende week met een wat lagere hartslag richting de derby aan de overkant van de Gouwzee. Voor de gastheren zal er alles aan gelegen zijn om van ons te winnen, want anders komt de derde klasse wel erg dichtbij... De wedstrijd van volgende week is er weer één die op zichzelf staat, dus daarna kijken we wel weer verder. Naar beneden of....?
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Robin Kaars, Dominic Zeeman, Ramon Visser, Roy Springer, René Commandeur, Guido Boes (46. Stephan Plat), Michiel Appel, Sebastiaan Peereboom, Peter Bakker, Arno Boes en Michiel Appel
    Opstelling SV Overbos: Donovan Partosoebroto, Jeffrey Blikslager, Alex Golsteijn, Vincent Partosoebroto, Robert Feije (83. Mike de Man), Youri Schouten, Mickey Wever, Elmar Bijneveld (56. Wimco Kras), Mike Nieveld, Noud Bruchner en Dennis Govers
    Scheidsrechter: V. (Vincent) Leijdekker (Bussum)