• Marken heeft lot weer in eigen handen

Afgelopen zaterdag telde voor SV Marken maar één resultaat: WINNEN en niets anders! En het team van Tijs Schipper liet het weer fors opgekomen thuispubliek niet in de steek. Onder luidde aanmoedigingen van "Vak S" boekte Marken een zeer belangrijke overwinning op directe concurrent FC Castricum: 2-0.
    Op de tribune was zaterdag ook versterking gekomen van de grote trom van muziekvereniging Juliana. Duidelijk is dat de supporters alles geven om er voor te zorgen dat het niet aan de twaalfde man zal liggen. Het lijkt de laatste weken wel of we weer terug zijn in de hoofdklasse met al die ambiance rondom het veld. En gelukkig slaat dit ook over naar de spelers in het veld. Zo had Marken zaterdag binnen het kwartier al afstand moeten nemen van de gasten. Matthijs Kaars verzuimde echter tot tweemaal toe het net te doen bollen. Zijn tweede kans was eigenlijk niet te missen, maar toch gebeurde het. René Commandeur had de bal per abuis gekregen van de doelman van Castricum en ging toen samen met Kaars richting goal. Commandeur tikte de bal keurig breed, maar Kaars faalde hopeloos. Halverwege het eerste bedrijf kregen we voor de derde week op rij een strafschop. Zo krijg je ze nooit en nu opeens al drie weken achter elkaar! Stefano Holwijn verzilverde deze kans en schoot Marken zo voorbij Castricum op de ranglijst. Na deze goal kregen de gasten een mogelijkheid, maar Nick Post kon met een schone lei aan de thee. Veel had hij voor de rust niet te doen gehad, maar hier kwam in de tweede helft verandering in. De eerste fase van het tweede bedrijf was Castricum namelijk hard op weg naar de gelijkmaker. Maar mede dankzij puik keeperswerk van Post bleef Marken overeind. Marken brak het verzet van Castricum uiterst professioneel door 'gewoon' even de 2-0 te maken. Een solo van René Commandeur werd bekroond met een goal. De tribune explodeerde zowat! Vanaf deze goal was Marken weer heer en meester op het veld. Alleen kwam dat niet in de score tot uiting. Doordat Marken zoveel moeite heeft om tot scoren te komen bleef een ongenadig pak slaag Castricum bespaard. Na deze overwinning, de derde in vier wedstrijden, heeft Marken opeens alles weer in eigen handen. Al zouden we nog wel een beetje 'hulp' van onze buren uit Edam kunnen gebruiken. Het doel van Marken is duidelijk: als we beide resterende wedstrijden winnen dan hebben we op zijn minst nacompetitie. Dit komt mede door het feit dat de laatste wedstrijd van het seizoen Monnickendam - FC Castricum is. Daar gaat dan dus een slachtoffer vallen. En EVC moet 'gewoon' de laatste drie wedstrijden verliezen want dan eindigt Marken één punt boven de Edammers die na dit seizoen stoppen met hun eerste elftal. Maar alles valt of staat met het feit dat we eerst op 21 april van Monnickendam MOETEN winnen! En aan het publiek zal het die wedstrijd zeker niet liggen. Het gaat weer een gekkenhuis worden!
    Opstelling SV Marken: Nick Post, Erik Teerhuis, Tijs Klaver, Brahim Ouhsaine Ouichou, Roy Springer, Dwight Gefferie, René Commandeur (85. Renato Steffens), Mourad Saâlioua (89. Steffen Visser), Stefano Holwijn, Matthijs Kaars en Shamir de Rijp (76. Michiel Appel)
    Opstelling FC Castricum: Marc de Nijs, Paul Duijn, Rick Settels (76. Martijn Rijs), Louis Jansen, Bas Visser, Bart Limmen (72. Maarten Jurrjens), Maarten van Duivenvoorde, Machiel Karzijn, Florian Uitterwaal (63. Bart Kuys), Duco de Koning en Vincent Opheikenst
    Scheidsrechter: E. Bal (Utrecht)
    Scoreverloop:
    25. Stefano Holwijn 1-0 (strafschop)
    70. René Commandeur 2-0
    Gele kaarten: Dwight Gefferie, Mourad Saâlioua (beiden SV Marken), Paul Duijn en Florian Uiterwaal (beiden FC Castricum)