• Marken geeft "cadeau" bijna terug

Nadat dinsdagavond het nieuws bekend werd dat EVC na dit seizoen geen zaterdag 1 meer in zal schrijven maakte ik me persoonlijk niet al te veel zorgen om het resultaat van zaterdag. Zelfs ondanks het gemis van basis spelers Erik Teerhuis en Tijs Klaver. Voor mij stond namelijk als een paal boven water dat we voor het eerst in twee jaar weer een uitwedstrijden zouden gaan winnen. En zo geschiedde het...
    EVC kwam het veld op met shirt waarop te lezen was "opheffings uitverkoop". Voor de zekerheid had ik dan ook maar wat formulieren in mijn zak gestopt voor het geval er een leuke aanbieding was ;) De Edammers hadden er duidelijk geen zin in. Marken kreeg de ruimte en de kansen, maar we hebben er alleen zo veel nodig om te scoren. Nadat René Commandeur eerst de bal langs de kruising had geschoten was hij even later wel gelukkiger. Hij schampte een vrijetrap van Shamir de Rijp en werkte deze zo achter doelman Ricardo Nijholt. Hierna was het de beurt aan Stefano Holwijn, maar hij vond tot tweemaal toe de ijzersterke doelman van EVC op zijn weg. Toch lukte het hem even later wel. En zo stonden we na twintig minuten spelen op een 0-2 voorsprong. Nog voor de thee zouden we ook nog op 0-3 komen, weer Holwijn. Maar als René Commandeur wat zelfzuchtiger zou zijn geweest had de score nog hoger kunnen zijn. Maar goed met 0-3 aan de thee is ook lekker, ondanks dat het wel 0-5 of 0-6 had moeten staan.
    Met de smaak van de thee nog in de mond ging Marken direct verder met scoren. Dwight Gefferie zorgde voor deze goal. Maar toen stokte de machine. Toen Christiaan Brommersa de 1-4 scoorde leek het er zelfs op dat er lichte paniek uitbrak. Dit werd nog erger toen Pascal Hoogland vijf minuten later de 2-4 scoorde. EVC had de eerste helft cadeau gegeven, maar wilde in de tweede helft nog wel even laten zien dat ze een prima team hebben! Marken moest daarop het antwoord schuldig blijven. Er waren nog wel wat spaarzame kansjes voor het team van Tijs Schipper, maar onze aanvallers kunnen nou éénmaal zo moelijk de goal vinden. Mannen het is dat rechthoekige ding, witte palen en er hangt een net achter! En de bal moet je daar in schieten! EVC kwam steeds dichter bij de aansluitingstreffer. Kees Bank kreeg een enorme kans en scheidsrechter Oldenburg verzuimde de Edammers een strafschop te geven. Het werd dus een onnodig spannende tweede helft, maar we hebben deze wel overleefd. Nadat we een aantal prima wedstrijden met lege handen hebben gestaan is het ook wel eens lekker om wel de punten te pakken als het allemaal niet zo best is. De concurrentie werkte ook nog eens prima mee, want de drie teams die direct boven ons staan verloren allemaal. Het gat met Aalsmeer (11e) is nu nog maar twee punten en Castricum staat op vier punten. De komende weken zijn dan ook van groot belang voor ons verblijf in de tweede klasse. Zaterdag gaan we eerst op bezoek bij EDO (7e) en daarna komen Castricum (10e) en Aalsmeer (11e) op bezoek. Dit moeten minstens zeven punten worden!
    Opstelling SV Marken: Nick Post, Steffen Visser, Vincent Moenis, Brahim Ouhsaine Ouichou (75. Michiel Appel), Roy Springer (46. Mourad Saâlioua), Dwight Gefferie, René Commandeur, Shamir de Rijp, Stefano Holwijn, Matthijs Kaars en Renato Steffens (71. Dennis Visser)
    Scheidsrechter: D.H. Oldenburg (Assendelft)
    09. René Commandeur 0-1
    20. Stefano Holwijn 0-2