• Marken doet zichzelf te kort

Marken heeft zaterdag in eigen huis tegen nummer twee Castricum te weinig gekregen. De vele kansen werden niet benut en Marken was ook nog eens een stukje beter dan de gasten. Zo bleef de stand op 0-0 steken.
    Bij Marken stond Robert Schouten nog altijd onder de lat, maar Ron Smit zat voor het eerst ook weer bij de groep. Hij nam plaats op de bank en zal vermoedelijk de volgende competitie wedstrijd wel weer het doel verdedigen. Schouten toonde in de begin fase meteen aan dat hij een prima keeper is, want met een uitstekende redding voorkwam hij de 0-1. Dit bleek overigens één van zijn weinige noodzakelijke reddingen in de eerste helft. Kort na de kans voor Castricum was Jeffrey Veerman dichtbij, maar uit een voorzet van de uitblinkende Michiel Appel kon hij net niet bij de bal. Even daarna probeerde Veerman het met een lobje, maar deze ging helaas over de goal. Bij de volgende kans waren opnieuw Appel en Veerman betrokken. Helaas was de inzet van de eveneens prima spelende René Commandeur te slap en kon een verdediger redding brengen in de doelmond. Dat we attent moesten blijven bleek even later wel toen de gasten een uitstekende kans kregen, maar de spits kopte geheel vrij staand de bal in de handen van doelman Schouten. In de tegenaanval zag Commandeur de bal via de doelman en de paal naast gaan. Ook Veerman kreeg op aangeven van Erik Teerhuis nog een mooie kans, maar opnieuw bracht doelman Jansen redding. En zo gingen we doelpuntloos de rust in.
    Na de thee zette de actieve Appel voor op Ramon Visser, maar die kwam een teenlengte te kort. Commandeur zag even later dat de doelman een verdediger nodig had om een goal te voorkomen. Na dik een uur spelen begon echter de vermoeidheid parte te spelen. Marken had keihard gewerkt, maar zonder het beoogde resultaat. Nog éénmaal was Marken echt gevaarlijk via Slemmer terwijl aan de andere kant Martijn van Duijvenvoorde de bal voorlangs schoot. Het enige wat Marken in het restant nog scoorde waren drie gele kaarten, overigens nog steeds zonder gevolgen. Door het doelpuntloze gelijkspel is Marken verder achterop geraakt bij koploper CSW. Het gat is nu zeven punten, al hebben we natuurlijk nog wel de wedstrijd tegen HBOK tegoed. Na afloop kreeg Erik Teerhuis de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.
    Volgende week geen competitie, maar spelen we voor de beker tegen de koploper van de 1e klasse A: Young Boys.
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, Sebastiaan Brommersma, René Commandeur, Ramon Visser (76. Roy Springer), Jeffrey Veerman, Martijn Slemmer en Michiel Appel
    Scheidsrechter: B. Erkens (Gouda)
    Gele kaarten: Michiel Appel, Martijn Slemmer en Sebastiaan Brommersma (allen SV Marken)