• MARKEN 2 KAMPIOEN!!!

Na een spannende en alles behalve goede wedstrijd heeft Marken 2 tegen ZCFC 2 de titel in de reserve 2e klasse A binnen gehaald. Het werd uiteindelijk 3-2.
    In de schaduw van het tweede speelde het eerste een kansloze wedstrijd tegen VVZ '49. Het werd een 0-5 nederlaag waardoor Marken nog altijd in de gevarenzone blijft.
    Maar de hoofdact van vandaag was dus voor het tweede elftal. Na twintig jaar moest het zaterdag tegen ZCFC 2 dan eindelijk weer eens gebeuren: KAMPIOEN worden. De openingsfase van de wedstrijd was alles behalve goed. De spelers hadden duidelijk last van de zenuwen, want er werd niet bepaalt goed gespeeld. Maar na een kleine twintig minuten spelen doorbrak Guido Boes de ban. Met een schitterende goal zette hij Marken op een 1-0 voorsprong. Heel voorzichtig werden de eerste festiviteiten op en rond het veld opgestart, maar dat bleek wat voorbarig. Vanaf de aftrap maakte ZCFC namelijk direct de 1-1. Dit was een "historsiche" goal, want pas voor de eerste keer dit seizoen werd doelman Robert Schouten in eigen huis gepasseerd. Bij de 2-1 overwinning op Volendam 3 stond hij namelijk niet op doel. De fase hierna nam vooral de leidsman in negatieve zin de hoofdrol voor zich op. Bij ZCFC speelde iemand van 49 (!), maar deze grijze duif had wel een prima conditie en kon uitstekend voetballen. De scheidsrechter liep overal achter veel te ver vanaf en liet zware overtredingen onbestraft aan zich voorbij gaan. Zelfs de doelman van ZCFC mocht met twee handen een speler naar de grond trekken zonder consequenties. De wedstrijd stond dan ook bijna op het punt van ontsporen. Zeker nadat Mike Tol, inmiddels was Marken al via Ruben Zwiers op 2-1 gekomen, minstens twee meter in buitenspel positie door mocht gaan. Hij rondde vervolgens voortreffelijk af: 3-1. ZCFC over de rooie en dit werd aardig afgereageerd op de benen van de Marken spelers. Maar verder dan één gele kaart kwam ZCFC niet. Marken incasseerde er twee omdat de spelers het getrap ook niet meer pikten. Stom, want Marken speelde zich zelf ene beetje uit de wedstrijd door de onkunde van iemand anders.
    Na de rust, met de 3-1 op het 'bord', leek er geen vuiltje aan de lucht voor het tweede. Echter na een minuut of twintig viel volledig uit het niets de 3-2. Spanning weer volledig terug en gezien de belangen voor Marken stonden de mannen van Römer al vol van de spanning. In de 79e minuut gebeurde dan eindelijk wat al veel eerder moest gebeuren: een rode kaart. Een speler van ZCFC pakte zijn tweede en daarmee leek de wedstrijd beslist. Leek zei ik toch? Marken verzuimde om van deze man meer positie te profiteren en zo bleef het tot de aller laatste seconde spannend. Diep in blessuterijd kreeg ZCFC een vrijetrap net buiten de zestien. De 'opa' van ZCFC ging achter de bal staan en schoot schitterend op doel. Met een uiterste inspanning tikte doelman Robert Schouten de bal uit de onderhoek. Luttele momenten later het verlossende eindsignaal. MARKEN KAMPIOEN en HELEMAAL NIETS in Volendam ;-)
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Sander Teerhuis, Danny Boes, Jan Edward Commandeur, Dennis Visser, Steffen Visser, Mike Tol (46. Ronald van Altena), Ruben Zwiers, Guido Boes, Erik Duif (61. Eric Stoker) en Ricardo Zeeman (46. Roy Springer)
    Wissels: Dennis van Gerven, Eric Stoker, Jesper Visser, Ronald van Altena, Roy Springer en Wesley Uithuisje
    Scheidsrechter: D. (Dick) Marinus (Oostzaan)