• Laatste minuten nekken Marken

In de slotfase van de wedstrijd tegen VVA '71 heeft SV Marken een punt uit handen gegeven. Dat ene puntje had een plek winst op kunnen leveren, maar helaas ging de thuisploeg er verdiend met de drie punten aan de haal.
    Marken begon aan de wedstrijd zonder de geschorste Jeffrey Veerman. Maar Muus Visser was zaterdag wel weer van de partij. Ook voor standby speler Jeroen Haarsma was weer een plekje in de basis.
    De thuisploeg begon fel aan de wedstrijd. Al in de eerste minuut moest Robert Schouten redding brengen op een inzet van één van de aanvallers van VVA. Nadat de thuisploeg was uigeraasd was het de beurt aan Marken. Een aanval via Mick van Moerkerk en René Commandeur werd helaas onderschept door een verdediger. Even later had Marken een strafschop kunnen krijgen vanwege hands, maar de scheidsrechter vond het niet opzettelijk. Even later stond weer Van Moerkerk aan de basis van een kans, maar zijn steekbal kwam net niet bij Commandeur. Net over de helft van het eerste bedrijf moest Stephan Plat even buiten de zestien ingrijpen. Gele kaart, speler van VVA moest even later het veld verlaten maar ook een vrije trap op een mooie plek. Gary Chen schoot deze bal over de muur in de kruising: 1-0. VVA '71 had het betere van het spel, dus op zich een terechte voorsprong, maar Marken had toch ook wat mogelijkheden. In ieder geval geen reden tot paniek! Commandeur bleek kort na de 1-0 niet verder te kunnen en werd geblesseerd vervangen door Michiel Appel. En die wissel bleek niet verkeerd uit te pakken. Voordat het zover kwam moest doelman Schouten nog wel even een inzet van Chen na een kort corner uit de kruising werken. Maar zoals gezegd eiste Appel een belangrijke rol voor zich op. Met nog ruim vijf minuten op de klok gaf hij namelijk een uitstekende bal op Mick van Moerkerk. Deze kwam oog in oog met doelman Edwin Cremers en faalde niet: 1-1. Met deze stand gingen we even later ook aan de thee. In de rust bleek al snel dat de tussenstanden alles behalve gunstig waren. Via Twitter was al bekend dat Lelystad '67 met 1-2 voor stond, maar ook Merino's had een paar kilomter verder een 2-1 voorsprong op het bord staan.
    Vol goede moed begonnen we al wel heel snel aan de tweede helft. Snel werd duidelijk dat Marken de mindere was van VVA '71. Eigenlijk kreeg alleen Van Moerkerk nog een mogelijkheid, maar doelman Cremers dwong hem een moeilijke hoek in en weg kans. Bij Marken na een klein kwartier spelen een flinke tegenvaller. Bij een verdedigende actie raakte opnieuw Stephan Plat zijn arm uit de kom. Dat was al de tweede keer in korte tijd. Uiteraard betekende dit einde wedstrijd en het is afwachten hoe het voor de rest van het seizoen zal zijn voor de naar rkav Volendam vertrekkende verdediger. Voor hem kwam George Biswana in het veld die meteen even zijn 'visitekaartje' af gaf. Hij mocht blij zijn dat de scheidsrechter hem spaarde met een gele kaart anders had hij sneller onder de douche gestaan dan Plat... Aanvallend kwam Marken er vervolgens totaal niet meer aan te pas. Het was eigenlijk wachten op de 2-1. Invaller Francis Nijhof kreeg daar met nog twintig minuten op de klok DE kans voor, maar miste hopeloos. Maar kort voot tijd flikte hij het alsnog. Net toen bekend was dat HBOK, CSW en Lelystad gelijk stonden en Merino's 2-5 achter sloeg het noodlot toe. In de extra tijd maakte Nijhof ook nog zijn tweede: 3-1. Extra zuur was dat CSW in de zelfde minuut ook de 2-1 maakte. Gelukkig zorgden SVL (3-2 winst op Lelystad '67) en VVZ '49 (2-1 winst op HBOK) voor kleine glimlachen op de Marker gezichten. Met nog drie wedstrijden te spelen staan we nog altijd één punt achter op de veilige tiende plaats. Het doelsaldo van De Merino's (10e) is twee slechter dan die van Marken. En voor de plekken 10 en 11 (en 12) is het doelsaldo mogelijk van doorslaggevende waarde. De voorsprong op de directe degradatie blijft zeven (HBOK) en negen (DVVA) punten, dus dat zou eigenlijk geen probleem meer mogen zijn. Grote winnaar is uiteraard CSW dat nu een gat van vier punten met Marken heeft geslagen. Volgende week komt 2e periode winnaar Roda '46 op bezoek. Een overwinning is abslouut nodig aangezien we de wedstrijd daarna op bezoek moeten bij Ajax dat dan mogelijk kampioen kan worden...
    Opstelling VVA '71: Edwin Cremers, Nico van Laar, Karsten Wierenga, Jurrien Scheele, Roy Versluis, Roberto van der Tier (58. Francis Nijhof), Gary Chen, Khalid Marbouch, Rudy van Doorn (77. Danny Kuijer), Mourad Marbouch (29. Robin de Leeuw) en Marco Holster
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat (63. George Biswana), Patrick Leeflang, Dominic Zeeman, René Commandeur (31. Michiel Appel), Ramon Visser, Leon Spoorenberg, Mick van Moerkerk, Muus Visser en Jeroen Haarsma (75. Guido Boes)
    Scheidsrechter: J.H. (Hans) de Jong (Huizen)