• Knappe remise tegen titelkandidaat hoofdklasse

Op een snik heet sportpark De Roodemolen heeft SV Marken het bekertoernooi geopend met een 2-2 gelijkspel tegen Ter Leede. En dat is een zeer knap resultaat van de ploeg die afgelopen seizoen niet degradeerde door de laatste wedstrijd te winnen tegen de ploeg die de laatste wedstrijd verloor zodat ze niet naar de topklasse promoveerden.
    Het was natuurlijk geen weer om te voetballen, maar ja het moest. Het tempo lag dan ook niet heel hoog.
    De gastheren kwamen al vrij snel op voorsprong na wel wat knullig verdedigen aan Marken zijde. De vaste supporters vreesden toen al weer voor een herhaling van de voorgaande edities. Want alle ontmoetingen in de hoofdklasse werden in de openingsfase van de wedstrijd in het voordeel van Ter Leede beslist. Maar Marken liet het er niet bij zitten. Sterker nog, binnen tien minuten na de 1-0 was het al weer gelijk. Ramon Visser haalde van buiten de zestien uit en zag de bal langs de kansloze keeper de goal in gaan: 1-1. Dat deze stand met de rust nog op het bord stond mag enigzins een wonder heten. Want de aanvallers van Ter Leede kregen in de slotfase tot tweemaal toe wel een enorme kans. Maar de doel van het spel is om de bal in de goal te krijgen, niet er naast!
    Na de rust nam Marken brutaal de leiding via Michel Lion. En in de minuten na deze goal wankelde "grootmacht" Ter Leede, maar Marken verzuimde de genadeklap uit te delen. Met nog ruim tien minuten te spelen viel de 2-2. Achteraf een resultaat waar beide teams vrede mee kunnen hebben.
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Erik Teerhuis (46. Dominic Zeeman), Patrick Onsia, Ramon Visser, Roy Springer, Patrick Leeflang, Michael Gommers, Arno Boes (56. Muus Visser), Michiel Appel, Michel Lion (70. Guido Boes) en Kevin Giele
    Scheidsrechter: R.A. (Raymond) Schipper (Heerhugowaard)
    8. Pim Spaargaren 1-0
    15. Ramon Visser 1-1