• "Kampioens-vorm" nog ver te zoeken

De voorbereiding van SV Marken gaat voorlopig nog niet echt soepel. Mede door het verleden gaat het allemaal nog met horten en stoten....
    Zaterdag kwam 2e klasser Swift op bezoek, een mooie graadmeter van hoe SV Marken er op dit moment voor staat. Helaas moeten we na afloop concluderen dat trainer Tijs Schipper nog heel veel "schade herstel" moet verrichten. Het werd een eigenlijk kansloze 0-3 voor de Amsterdammers. Al na 37 seconden keek het team van Schipper tegen een achterstand aan na wel heel slecht verdedigen. Amper 10 minuten later was het al 0-2. Trainer Schipper wil graag voor uit voetballen, maar de "oude" SV Marken spelers zijn van de vorige trainer gewend om de bal liever terug dan naar voren te spelen. Een foute breedte of terugspeelbal werd overgenomen door Swift waarna de 0-2 gescoord kon worden. Voor de rust werd het ook nog bijna 0-3, maar een afstandschot ketste binnenkant paal terug het veld in, gelukkig. Uiteindelijk werd het nog wel 0-3, maar dat was pas in de tweede helft. Zo'n half uur voor tijd gebeurde dat.

Al met al is de trainer vast wel weer wat wijzer geworden over wie er wel en niet in de basis thuis hoort. De komende drie wedstrijden spelen we in het kader van de bekercompetitie. Het zal dus ergens om gaan, ook wel weer eens leuk. Dinsdag om 19.00 uur spelen we bij FC Uitgeest op sportpark De Koog aan de Zienlaan 2 te Uitgeest.

Opstelling SV Marken: Jan Evenboer (46. Nick Post), René Commandeur, Pieter de Groot, Tijs Klaver, Michael Visser (64. Steffen Visser), Michiel Appel (46. Dwight Gefferie (75. Danny Boes)), Matthijs Kaars, Shamir de Rijp, Roy Springer, Ronald van Altena (46. Stefano Holwijn) en Renato Steffens