• Kampioen SDVB speelt met Marken

Met maar liefst 0-6 heeft SDVB van Marken gewonnen. Doordat FC Breukelen bij VVZ '49 met 3-2 verloor werd de ploeg uit Barneveld de terechte kampioen.
    Het was zaterdag niet de wedstrijd van Marken. Eigenlijk net als vijf maanden eerder in Barneveld. SDVB liet met speels gemak Marken alle hoeken van het veld zien. Al binnen acht minuten stond er dan ook 0-2 op het scorebord via Ron Knul. Het is dat daarna de gasten wat gas terug namen anders was het leed al voor de rust niet meer te overzien geweest. Omdat VVZ '49 al snel op 3-0 kwam tegen FC Breukelen kon SDVB langzaam gaan denken aan het kampioenschap.
    Na de rust hield Marken nog een minuut of tien stand voordat SDVB het welletjes vond. In ruim twintig minuten maakten ze er nog eens vier. Gelukkig bleef het bij het halve dozijn na de eerdere 8-1 afstraffing. Marken kan absoluut niet met enig positief gevoel terug kijken op de wedstrijd, want de enige spelers die voetbalden waren die van SDVB. Natuurlijk speelden we tegen het beste team, maar dan mag evengoed je wel iets laten zien. Breukelen verloor met 3-2 bij VVZ '49 en dus kon de champagne ontkurkt worden voor de "kippenboeren". Voor Marken staat volgende week de wedstrijd "om des keizersbaard" op het programma en daarna de nacompetitie. Blijven we twaalfde dan spelen we 18 mei thuis en 25 mei uit tegen Nieuwland. Stijgen we een plek dan wordt het eerst uit tegen AFC en vervolgens thuis. Speculeren over wie we daarna zouden kunnen krijgen, ja HBOK kan, kunnen we beter nog niet doen. Het eerste doel is om die finale te bereiken. Het doet er niet toe tegen wie!
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Patrick Onsia (54. Erik Teerhuis), Patrick Leeflang, Roy Springer (68. Robin Kaars), René Commandeur (46. Michel Lion), Ramon Visser, Kevin Giele, Muus Visser, Dominic Zeeman, Arno Boes en Michiel Appel
    Opstelling SDV Barneveld: Jeroen van Binsbergen, Marco Kints, Dick Kooijman (75. Josja Bolks), Niels Vlugt, Rob Knul (85. Alwin Vanderleyde), Koen Faber, Marciano Aalders, Marciano Mengerink, David Kas, Eliza Abraham (63. Dyon Camero) en Jordi Duits,
    Scheidsrechter: R.H.J. (Ronald) de Waerdt (Veenendaal)
    Scoreverloop:
    3. Ron Knul 0-1
    8. Rob Knul 0-2
    56. Eliza Abraham 0-3
    61. Ron Knul 0-4
    73. Marciano Mengerink 0-5
    79. Koen Faber 0-6
    Gele kaarten: Ramon Visser, Mike Oudshoorn, Arno Boes (allen SV Marken) en David Kas (SDVB)