• Junior Giele voorkomt nederlaag

Ondanks een zeer slechte eerste helft van SV Marken hebben we toch een punt over gehouden aan de uitwedstrijd tegen het lastige Voorland. Na een 2-0 achterstand leek het een slechte dag te gaan worden, maar door goals van Plat en Giele bleven we niet met lege handen achter.
    Marken moest het in de tweede confrontatie met Voorland doen zonder de geblesseerden Jeroen Haarmsa (kunstgras-knieƫn) en kers verse vader Bart Honingh(lies). Maar dit kon op papier allemaal prima opgevangen worden door de overige spelers van de selectie. Op het kort polige kunstgras kwam Marken niet echt in de wedstrijd. Er werd eigenlijk gewoon slecht gespeeld, daar waren we het achter het doel allemaal over eens. Ook Voorland was niet echt een ploeg om bang voor te zijn, maar waren wel beter dan de gasten. Toch was het Marken dat de beste mogelijkheid kreeg om op voorsprong te komen. En tegen Voorland is dat best belangrijk. Het is namelijk een ploeg die snel het kopje laat zakken bij een tegenslag, dus een snelle goal zou een makkelijke middag kunnen betekenen. Maar oog in oog met doelman Stenacker faalde Christiaan Brommersma. In plaats van de bal in een hoek te knallen 'lanceerde' hij een rollertje... Een minuut later, uit een prima voorzet van Michiel Appel, was spits Jeffrey Veerman dichtbij. Maar hij kreeg de bal niet onder controle en zo kon de verdediging opruimen. Ook bij een schot even later geen geluk, want dit werd geblokt door een verdediger. En toen was het ineens raak aan de andere kant. De speler van Voorland was zo blij met zijn goal dat hij de cornervlag door midden trapte. Naast een extra kostenpost leverde hem dit ook een gele prent op. Vanaf dat moment lukte er helemaal niks meer. Tot overmaat van ramp werd het na een half uur ook nog eens 2-0 doordat de linksback wel heel veel ruimte kreeg. Vanaf deze goal dacht Voorland er waarschijnlijk al wel te zijn en zakte wat in. Voor Marken het sein om alles op alles te zetten om terug in de wedstrijd te komen. Nadat Stephan Plat eerst uit een vrijetrap van Ramon Visser naast had gekopt was het diep in de extra tijd alsnog raak. Omdat de spelers van Voorland na de 1-0 bij elk tikje als een strevende zwaan naar de grond gingen en om 'mammie' schreeuwden kwam de verzorger een keer of zes in het veld en dus telde de prima arbiter Evers er ook dik vijf minuten tijd bij. In de laatste seconde van deze extra tijd kopte Plat een corner achter de uitstekende doelman Stenacker.
    Na de thee kwam een heel ander Marken uit de kleedkamer. Er was weer strijd en het voetbal was ook een stuk beter. Direct ging Marken dan ook op jacht naar de gelijkmaker. We hadden echter een groot probleem en dat was doelman Stenacker. Die pakte werkelijk elke bal. Al mikte je op de kruising of net onder de lat (kopbal Roy Springer) hij maakte het gevaar onschadelijk. Het was om moedeloos van te worden, maar hoe lang zou het duren voordat Voorland zou bezwijken onder deze inmense druk? Met nog een klein half uur op de klok greep Edwin Keizer, waarvan op korte termijn bekend wordt of hij zal blijven, in met een dubbele wissel in de voorhoede. De ingevallen en zeer actieve Kevin Giele was meteen dichtbij, maar zijn schot ging net over. Maar na twintig minuten kreeg hij en de rest van het team loon naar werken. Zijn schot ging via de vingertoppen van de doelman en de onderkant van de lat via een stuiter op de doellijn alsnog in de goal. Opluchting bij heel SV Marken. In de resterende tijd kwamen we zelfs nog dichtbij een overwinning, maar daarmee zou Voorland tekort hebben gekregen als je de eerste helft ook in beschouwing neemt. Al met al waren we qua resultaat dus niet geheel ontevreden ondanks dit puntenverlies. We gaan sowieso als nummer twee de winterstop in met nog alle kansen op het kampioenschap, want het verschil met CSW is slechts drie punten. Maar eerst gaan we volgende week op bezoek bij IJsselmeervogels. Zouden we voor een stunt kunnen zorgen? Je kunt het meemaken vanaf 15.00 uur op De Westmaat!

Opstelling SV Voorland: Pascal Stenacker, Jermaine Colle, G.Snow, Pantjo Lujano-Benavides, Alex Marica (46. Richard Mensah), Marciano van Ommeren (67. Kofi Amoah), Richie Starke, Lanei Lamptey, Aegon Ignatia (75. G. Blackson), Rayn Krekko en Rodney Goudland
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Ramon Visser, Roy Springer, Christiaan Brommersma, Sebastiaan Brommersma, Martijn Slemmer, RenƩ Commandeur (65. Guido Boes), Jeffrey Veerman en Michiel Appel (65. Kevin Giele)
    Scheidsrechter: B.H. Evers (Utrecht)
    18. Aegon Ignatia 1-0