• Ingecalculeerde nederlaag

Verliezen is niet leuk, maar als je vooraf al weet dat de kans groot is dat het gaat gebeuren is het helemaal niet leuk. Omdat te veel vaste waarden ontbraken is de derby tegen HBOK nooit een wedstrijd geworden.
    Laten we beginnen met een positief puntje. In de aanloop naar de wedstrijd werd vrijdag duidelijk dat Arno Boes toch kon spelen. Hij zat sinds vorige week met zijn arm in het gips en er werd gevreesd voor een breuk. Maar een paar dagen eerder dan gepland kon er gekeken worden hoe de situatie was. Geen breuk, dus uit het gips! Hierdoor had Marken niet precies elf A-selectie spelers beschikbaar, maar zelfs de luxe van één wissel... Er wordt wel eens gezegd dat je de spelers die er niet zijn niet mag aanvoeren als excuus, maar we kunnen nu echt niet anders. Roy Springer, Ramon Visser en Michiel Appel zijn allen voor langere tijd uitgeschakeld door een blessure. Aramez Poepon was vorige week al tegen zijn vijfde gele kaart aangelopen en dan waren Guido Boes en Robin Kaars ook nog eens op vakantie. Dan wordt de spoeling dun!
    Al snel bleek dan ook dat Marken machteloos en krachteloos was. De invallers deden hun best, maar zoveel tegelijk is te veel van het goed op dit niveau. Toch duurde het bijna een half uur voordat HBOK tot scoren kwam. Doelman Schouten kon in eerste instantie een inzet niet klem pakken en stompte hem weg. De bal kwam voor de voeten van Joey Noorderbos die uithaalde. Iedereen dacht dat Schouten in de korte hoek redde, maar zag de bal door zijn handen in het doel verdwijnen. Niet veel later verdubbelde Jesse Annoh-Wijnaar met een schitterende goal de score. Met deze stand gingen we ook aan de thee.
    Na de rust was het voor Marken zaak om direct druk te zetten, maar binnen vijf minuten schoot HBOK de wedstrijd op slot. Zelfs de vierde lag er al snel in. En daarmee hebben we alle hoogtepunten van de wedstrijd wel gehad. Het was voor de toeschouwers geen leuke wedstrijd. Marken kon niet beter en HBOK was ook niet veel. Voor Marken is het hopen dat er volgende week meer spelers beschikbaar zijn om met een goed resultaat bij DVVA te vertrekken. Een nederlaag betekent eigenlijk einde ambities voor dit seizoen. We zullen het niet te dramatisch maken, maar onderin komen de ploegen ook aardig opzetten. In Monnickendam beginnen ze het al benauwd te krijgen....
    Opstelling HBOK: Rogier Schrama, Wouter Kloes, Henk Abercrombie, Tijn Hammer (58. Dim Berendse), Edinho Lith, Jesse Annoh-Wijnaar, Joey Noorderbos, Joeri Hartermink, Tom Clobus (80. Edley Tanoh), Tom de Lange en Andy Simpel (66. Robin de Groot)
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Dominic Zeeman, Patrick Leeflang, Ricardo Zeeman, Tijs Klaver, René Commandeur, Melvin de Groot (77. Kay van Rheenen), Peter Bakker, Sebastiaan Peereboom en Arno Boes
    28. Joey Noorderbos 1-0