• 'Herfstdip' duurt maar voort

Na de flitsende start staat het vlaggenschip van SV Marken nu al vijf wedstrijden zonder overwinning. Door deze magere resultaten zijn we inmiddels van de eerste plek gezakt naar de achtste plaats net boven de beruchte rode streep.
    Voor de aanvang van de competitie was Young Boys DE titelkandidaat op ieder zijn lijstje. Maar in de eerste vijf wedstrijden liepen ze inmiddels al tegen twee thuisnederlagen aan (DVVA en Monnickendam). Dus de 'niet te kloppen ploeg' was wel zeker te pakken! Al snel bleek echter dat SV Marken dat zaterdag niet zou gaan lukken. Onze gasten uit Haarlem waren gewoon een stukje beter En een vroege 0-1 (10e minuut) was helemaal funest voor de ambities van de gastheren. Mede met dank aan uitstekend keeperswerk van Ron Smit stond er toen Marken de eerste mogelijkheid kreeg nog geen kansloze achterstand op het bord. Die eerste mogelijkheid was overigens pas halverwege de eerste helft. Een halve omhaal van Sander Hommel belandde recht in de handen van doelman Sander van der Lucht, de zoon van de competitieleider Rinus. Nog in de zelfde minuut verdubbelde Hakim Ajanoua bijna de score, maar hij schoot net naast. Ook doelpuntenmaker Cedric Melchiot kreeg de tweede niet achter Ron Smit.
    Na de rust startte Marken een stuk beter. Via een vrijetrap van Matthijs Kaars kwam Marken bijna naast de Haarlemmers, maar Van der Lugt tikte de bal schitterend uit het doel. Vijf minuten later was hij echter wel kansloos. Christiaan Brommersma zette de bal voor en Peter Willing kon op een meter of drie de bal zo het doel in lopen. Hij deed dit echter veel te wild en slaagde er in de bal zelfs over het doel te krijgen.... Vijf minuten later liep hij tegen een gele kaart aan en mag dus tegen ZOB niet spelen. Marken verloor vervolgens de grip op de wedstrijd en Young Boys leek de wedstrijd professioneel uit te spelen. Een dubbele wissel bij SV Marken kon daar ook geen verandering in brengen. Toch hielden de gasten het spannend, want Donny Verdam verzuimde een kwartier voor tijd de wedstrijd op slot te gooien. Op aangeven van de ingevallen Michael Janssen was er nog bijna een mogelijkheid voor Sander Hommel, maar hij kon net niet bij de bal. In de 90ste minuut viel dan toch definitief het doek. De ingevallen Raymundo Mendez maakte de bevrijdende 0-2 voor Young Boys. Toen was oud Marken speler Marco van Galen overigens ook al in de ploeg gekomen bij de gasten. Marken heeft nu twee weken rust. Volgende week is een inhaalweekend en de spelers hebben die zaterdag vrij af gekregen. Over twee weken gaan we op bezoek bij ZOB, op kunstgras!
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Michael Gommers, Peter Willing, Tijs Klaver, Steffen Visser (68. Michael Janssen), René Commandeur, Christiaan Brommersma (68. Michiel Appel), Sander Hommel, Matthijs Kaars, Michael Lautenbach
    Scheidsrechter: R. Breebaart (Amsterdam)
    10. Cedric Melchiot 0-1
    90. Raymundo Mendez 0-2