• Goud-Appeltje bezorgt Marken winst

Ook na twee wedstrijden staat het eerste elftal van SV Marken nog steeds aan kop van de ranglijst van de 1e klasse A. Dankzij een 0-3 overwinning bij FC Castricum hebben we samen met Swift nog beiden wedstrijden gewonnen met een doelsaldo van zes voor en één tegen.
    Het begin van de wedstrijd was absoluut niet voor Marken. Castricum speelde zoals een thuisploeg zou moeten en zocht de aanval. Echter heel gevaarlijk werd het niet, mede dankzij scheidsrechter Beudeker. Want na vijf minuten spelen wuifde hij een toch wel vrij zuivere strafschop weg. Een gelukje voor Marken, anders staat het toch wel weer erg vroeg 1-0. Nadat de thuisploeg het tien minuten had geprobeerd nam Marken het roer over. En in de achtiende minuut leverde dit meteen al een goal op ook. Kevin Giele gaf de bal op Michiel Appel en deze rondde keurig af: 0-1. Na deze goal bleef Marken de betere ploeg, al moet gezegd worden dat het geen hoog niveau was op het warme veld in Castricum. Tien minuten voor de thee werd Appel de diepte ingestuurd. Met een mooie beweging passeerde hij de doelman en schoof de 0-2 binnen. Na deze goal leek de thuisploeg wakker geschud en zocht ineens serieus de aanval. Maar dankzij een prima redding van Mike Oudshoorn en een kopbal op de paal bleef de 0-2 tot de rust op het bord.
    Na de rust kreeg Castricum alleen in de openingsfase een serieuze kans om terug in de wedstrijd te komen. Maar verdediger Pattrick Onsia blokte de bal. Aan de andere kant kreeg Marken via Michel Lion, Kevin Giele en Patrick Leeflang de kans om de wedstrijd vroeg op slot te gooien. Ook scheidsrechter Beudeker hielp niet echt mee. Maar liefst drie situaties waarbij de bal op de stip kon deed hij alsof zijn neus bloedde. Pas in het laatste kwartier kwam de thuisploeg een beetje onder de druk uit. Maar met vrij simpele reddingen kon Oudshoorn zijn doel schoon houden. Aan de andere kant maakte Michiel Appel kort voor tijd aan alle "spanning" een einde door zijn derde goal binnen te schieten. En zo heeft SV Marken na twee wedstrijden nog de volle buit. En dat is een hele tijd geleden dat we dit voor het laatst hadden. De huiskamer vraag, voor een biertje, is natuurlijk wanneer dat voor het laatst was!
    Opstelling FC Castricum: Marius Jansen, Kasper Melis, Joris Schekkerman, Louis Jansen (60. Thierry Weber), Ruud Drolinga (71. Roberto Molina Ortega), Tobias de Koning, Sebastiaan Weber, Daan Hamaker (88. Justo van de Werf), Niels Popping, Duco de Koning en Maarten van Duivenvoorde
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Patrick Onsia, Patrick Leeflang, Roy Springer, Ramon Visser, Michel Lion (67. Arno Boes) Martijn Slemmer, Kevin Giele, Muus Visser, Dominic Zeeman en Michiel Appel
    Scheidsrechter: P.P. (Peter) Beudeker (Krommenie)
    18. Michiel Appel 0-1