• Geknipt en geschoren door Zaanlandia

Op de dag dat SV Marken in Echt had moeten spelen voor de grote KNVB Beker kwam er zo goed als zeker een eind aan het beker avontuur van het prille seizoen.
    Het team van Marker kapper Ronald Dooijeweerd was het grootste deel van de wedstrijd de betere ploeg. De uitslag had groter uit kunnen vallen, maar op het eind kwamen de gasten ook nog goed weg.

Marken begon goed aan de wedstrijd. Michiel Appel kreeg aardig wat vrijheid en dat leverde direct gevaar op. Uit één van zijn voorzetten viel in de achtste minuut de openingstreffer. Er werd wel wat matig verdedigd, maar Arno Boes schoot toch lekker de 1-0 tegen de touwen.
    Vanaf dat moment ging het echter minder met Marken en met Zaanlandia juist beter. De gasten waren al snel de baas in het veld. Toch duurde het heel lang voordat de naast Marken kwamen. De goal viel terwijl er eigenlijk geen gevaar was. Doelman Oudshoorn schoot de bal wild weg in de voeten van Davey Kho, die net over de middenlijn stond. Kho bedacht zich geen moment en zag hem schitterend de goal in vliegen: 1-1. Nog geen minuut later, bij de eerste de beste aanval was het al 1-2. Nick Water rondde een prima aanval van dichtbij af. Na de thee al snel de 1-3 via Ramon Veerman. Bij Marken werd er flink gewisseld en naar voren geschoven. Er kwam wat meer druk en de 2-3 hing in de lucht. Deze viel ruim tien minuten voor tijd uit een vrijetrap van Ramon Visser. In het slot kwamen we nog dichtbij de 3-3, maar om eerlijk te zijn was dat niet verdiend geweest. En zo won Zaanlandia hun tweede partij en hebben ze aan een puntje tegen het uitermate zwakke Hellas Sport voldoende om door te bekeren. Voor Marken rest nu een veredelde oefenwedstrijd tegen EVC in Edam, aftrap 14.30 uur.
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Stephan Plat, Ramon Visser, Patrick Leeflang, Tijs Klaver, Nick Tuijp, Michiel Appel (77. Dominic Zeeman), René Commandeur (61. Robin Kaars), Peter Bakker, Arno Boes en Nahom Araya (61. Sebastiaan Peereboom)
    Scheidsrechter: L. van Leeuwen
    8. Arno Boes 1-0
    39. Davey Kho 1-1