• Gehavend Marken kansloos ten onder

Vooraf werd al een beetje gevreesd voor de wedstrijd tegen Swift, helaas werd het werkelijkheid.
    Met een handjevol afwezigen kwam Marken geen moment in de wedstrijd tegen het sterke Swift. De 0-1 had voorkomen kunnen worden door beter uit te verdedigen, maar uiteindelijk was het waarschijnlijk toch Swift geweest dat had gewonnen. Het werden harde cijfers voor Marken: 0-3. De titel is uit zicht. Het nieuwe doel is de tweede plaats, want die geeft recht op deelname aan de nacompetitie. De tweede periode is na deze nederlaag ook verkeken. Deze gaat tussen ZOB en HCSC.

Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat het alles behalve een makkelijke middag voor SV Marken zou worden. Swift voetbalde gewoon beter, maar lichtpuntje was dat we weinig kansen weg gaven. Pas tien minuten voor de rust viel, beetje onnodig, de 0-1. Astrando Noten verspeelde de bal, maar op de doellijn werd vervolgens verzuimd de bal weg te rossen. Van dichtbij werd de bal door Minne van Woersmum binnen geschoten. Kort voor rust ontsnapte Marken voor de tweede maal deze dag aan een rode kaart voor een doelman. Eerder ging reserve doelman Robert Schouten tijdens de wedstrijd van het tweede door het oog van de naald, nu had Ron Smit mazzel! Smit haalde een doorgebroken speler onderuit maar kwam er met geel vanaf.
    Toch sloeg kort na de rust alsnog het "noodlot" toe. Waar wij een week geleden nog flitsend uit de kleedkamers kwamen was het nu Swift. Binnen twee minuten verdubbelde Frank van Aartrijk de score voor de aanstaande kampioen. Na dit moment was de wedstrijd echt gespeeld. Marken kreeg via Johan Wortel één mogelijkheid, maar verder kwamen we niet. Van Aartrijk maakte in de slotfase nog zijn tweede goal en daarmee kwam er een verdiende 0-3 zege voor Swift op het scorebord. Het volgende doel voor de mannen van Tijs Schipper is de tweede plaats of anders minstens een plek in de nacompetitie. Het zal nog een spannend slot worden, want er zijn meer kapers op de kust. Gelukkig hebben we op dit moment een mooi gat van zes punten naar de nummer drie, maar dat moet niet veel kleiner worden. Volgende week gaan we op bezoek bij ZOB.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Astrando Noten, Sebastiaan Brommersma, Bart Honingh, Vincent Moenis, René Commandeur, Steffen Visser (54. Michiel Appel), Johan Wortel (63. Kevin Giele), Matthijs Kaars en Guido Boes (46. Roy Springer)
    Opstelling Swift: Rolf Hazelaar, Ron Kanbier, Sana Cissé, Matthijs Rijlaarsdam, Job Terhaar, Hasse Bosboom, Louis Henri Chereau, Jeroen Halsema (50. Steve Habeck), Frank van Aartrijk (68. Oscar van Kommeren), Olaf Terhaar (90. Stephan Aal) en Minne van Woersem
    Scheidsrechter: R. Westland (Zwaag)
    Gele kaarten: Ron Smit en Erik Teerhuis (beiden SV Marken)