• Geen stunt tegen HBOK

Marken heeft voor de derde keer op rij verloren. Na de zeer telleurstelende en onnodige nederlagen tegen Eemdijk (3-5) en Veensche Boys (3-2) was het nu topploeg HBOK dat met de punten aan de haal ging. En zo gaat het seizoen van Marken uit als een nachtkaars. Uit de laatste vijf duels werden maar drie punten gehaald.
    Ondanks de twee nederlagen van de afgelopen weken gingen we toch met een goed gevoel het weekend in. De KNVB had er namelijk voor gezorgd dat het gat met de nacompetitie plekken weer tien punten was. Naar aanleiding van een vechtpartij hadden namelijk Zuidvogels en Geinoord maar liefst drie strafpunten gekregen. En zo hebben we weer wat extra lucht met de gevaarlijke plaats elf. En dat is ook wel nodig want zaterdag moesten we op bezoek bij het sterke HBOK.
    Toch was er in het begin van de wedstrijd niet veel kracht verschil tussen beide teams. Sterker nog Marken kreeg wat mogelijkheden. Iets wat we in de tweede helft tegen het zwakke Veensche Boys niet voor elkaar kregen. Probleem was echter wel dat we niet tot score kwamen. Eerst was het Jeffrey Veerman die op aangeven van Mick van Moerkerk doelman Sieuwerd Teerink op zijn weg vond. Even later was het Van Moerkerk zelf die zijn inzet door de doelman uit de hoek getikt zag worden. De beste mogelijkheid was na bijna twintig minuten spelen voor Veerman. Kevin Giele zette na een prima actie de bal voor. De doelman was kansloos, maar een verdediger voorkwam de 0-1. Aan de andere kant was het kort daarna wel raak. De verdediging liet even een steekje vallen en daar profiteerde HBOK direct van. Topscorer Dennis Kaars kon simpel bij de tweede paal de bal binnen tikken. Een flinke tegenvaller voor Marken, want we waren zeker niet minder dan HBOK. Maar we gingen met een nog zuurder gezicht aan de thee. Dennis Kaars slalomde om Erik Teerhuis en doelman Patrick Sombroek heen alsof ze er niet stonden en scoorde de 2-0. Als de vrijetrap van Ramon Visser iets lager was geweest waren we met een vrij positief gevoel de rust in gegaan. Maar we zitten de laatste tijd in de hoek waar de klappen vallen, dus dat gebeurde niet.
    In de tweede helft kreeg Marken na een kwartier een enorme kans. Van Moerkerk ging uitstekend door op links. In plaats van zelf op doel te schieten legde hij de bal terug, maar helaas waren de spitsen niet attent genoeg. Het zat er verder gewoon niet erg in voor Marken. HBOK was duidelijk de betere ploeg en kon de wedstrijd simpel uitspelen aangezien Marken voor weinig gevaar zorgde. Kort voor tijd werd de score door Luuk van Rheenen opgevoerd tot 3-0. Door deze nederlaag moet Marken nog altijd angstvallig achterom kijken. Want Geinoord en FC Breukelen kunnen ons altijd nog achterhalen.
    Opstelling HBOK: Sieuwerd Teerink, Ramon Knemeijer, Daan Braspenning, Tijn Hammer, Stefan Waterlander, Henk Abercrombie, Luuk van Rheenen, Bernd Wilten, Tom de Lange, Dennis Kaars en Edward Peters (69. Rik Smit)
    Opstelling SV Marken: Patrick Sombroek, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Jeroen Haarsma (80. George Biswana), Patrick Leeflang, René Commandeur (84. Arno Boes), Ramon Visser, Serdal Suvakçi (72. Guido Boes), Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman en Kevin Giele
    Scheidsrechter:
    Score verloop: B.H. Evers (Utrecht)
    24. Dennis Kaars 1-0
    40. Dennis Kaars 2-0
    86. Luuk van Rheenen 3-0
    Gele kaarten: Luuk van Rheenen (HBOK), Mick van Moerkerk, Serdal Suvakçi en Erik Teerhuis (allen SV Marken)