• Geen schim van vorige week

Marken heeft in de uitwedstrijd tegen Roda '46 zwaar telleurgesteld. Er werd met 1-0 verloren. Na een redelijke eerste helft speelde Marken in de tweede helft ver beneden niveau en verloor zo terecht met 1-0. Door deze nederlaag blijven de zorgen voor trainer Saïd Ouaali groot.
    Het was een wedstrijd waar wel iets van verwacht mocht worden. Want beide teams stonden namelijk garant voor een groot aantal goals. Zowel voor als tegen, maar het publiek kreeg er in ieder geval genoeg te zien. Helaas liep het zaterdagmiddag allemaal anders. Beide teams kregen niet heel veel echte kansen en de mogelijkheden die er waren werden niet goed benut. De eerste mogelijkheid was voor Roda '46, maar doelman Robert Schouten stond op de juiste plek. Aan de andere kant was Leon Spoorenberg uit een vrijetrap van Mick van Moerkerk dichtbij. Zijn kopbal was echter een makkelijke prooi voor de doelman van Roda. Tien minuten later redde de doelman opnieuw toen Van Moerkerk hem bijna verraste. In de tegenaanval ging het bijna mis voor Marken. Stephan Plat timede verkeerd en zo verscheen Frank Tervoet oog in oog met Robert Schouten. Maar gelukkig redde Schouten voortreffelijk. In de slotfase van het eerste bedrijf had Spoorenberg pech dat een verdediger op precies de verkeerde plek was weggegleden. Daardoor kon hij niet goed bij de bal en kopte net naast.
    De tweede helft kan ik eigenlijk vrij kort over zijn, want de enige notities zijn de wissels, gele kaart en de goal van Roda. Marken speelde niet goed terwijl Roda '46 op zoek ging naar de drie punten. De verdiende goal viel in de 83e minuut. Invaller Randy Kortstam schoot schitterend binnen. Door deze nederlaag blijft Marken op de laatste plaats staan. Met nog twee wedstrijden tot de winterstop te gaan zullen er van de Amsterdamse teams Ajax en DVVA punten gepakt moeten worden om de laatste positie over te dragen aan bijvoorbeeld HBOK.
    Opstelling Roda '46: Jeroen Janssen, Bas Berghuizen, Paul Prins (89. Jimmy de Haan), Rick Twisk, Marcel van Aken (38. Robert Lodema), Morris de Graaf, Marko Heneweer, Danny Dirkzwager, Frank Tervoert, Paul Kuijer en Dirk-Jan Beeftink (73. Randy Kortstam)
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Patrick Leeflang, Dominic Zeeman, René Commandeur, Ramon Visser (84. Kay van Rheenen), Leon Spoorenberg (75. Guido Boes), Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman en Muus Visser
    Scheidsrechter: G.A. (Guus) Smith (Hoorn)
    83. Randy Kortstam 1-0