• Geen scherpte in de storm

Opnieuw heeft SV Marken niet kunnen scoren in een uitduel, terwijl daar mogelijkheden genoeg voor waren. Omdat de gehele top van de ranglijst punten liet liggen blijven we op vijf punten van koploper ZOB staan. De eerste periode is nu wel uit zicht...
    Op een winderig sportpark van CSW begon Marken met een behoorlijk sterke opstelling, dus er mocht wel iets van de groep verwacht worden. Bekend was ook dat CSW een gevaarlijke en sterke tegenstander was. Het was dan ook CSW die bijna de gehele wedstrijd het spel bepaalde. Voor zover mogelijk dan, want zeker in de tweede helft was er nog amper normaal te spelen met de storm over het veld.
    Toch was het Marken dat op voorsprong had moeten komen. Al snel in de wedstrijd speelde Michael Janssen de bal op Jeffrey Veerman, maar zijn schot vanaf de rand zestien ging net over de goal. Maar tien minuten later een nog grotere kans. Een hele grote zelfs! Via Janssen en Veerman kreeg René Commandeur op zo'n tien meter van de goal de bal. In plaats van het 'leer' door het net te rossen leverde hij een rollertje af. En daarme ging een perfecte kans om de thuisploeg een tik te geven verloren. Na een klein half uur kregen we zelf een tik, letterlijk dan. Christiaan Brommersma ging na een actie wat ongelukkig tegen de grond en wist even niet meer dat hij aan het voetballen was. Noodgedwongen moest hij daarom vervangen worden door Erik Teerhuis. Ook links back Bart Honingh leek even later vervangen te moeten worden, maar gelukkig viel dat allemaal mee en kon Roy Springer weer even op de bank gaan zitten. Voor de rust was er overigens nog een mogelijkheid voor Marken. Een schot van buiten de zestien van Ramon Visser ging maar net naast de CSW goal. Deed CSW dan helemaal niets? Jawel hoor, alleen kwamen ze niet veel verder dan de zestien. Al kregen ze wel een stuk of tien hoekschoppen, maar veel gevaar zat daar niet in.
    De tweede helft eerst een zelfde beeld, maar met nog twintig minuten op de klok ging het licht bij de gastheren langzaam uit. Maar Marken verzuimde hiervan te profiteren. Eerst weigerde de verder prima fluitende scheidsrechter Anouk de Jong de bal op de stip te leggen nadat Jeffrey Veerman onderuit werd getrokken. Even later zat het hem ook al niet mee toen zijn schot op de paal belandde. Ook CSW had daarvoor nog de paal geraakt. Door een klein slippertje achterin kwam de bal bij de tweede paal, maar we kwamen met de schrik vrij. Ook in de laatste minuut was het nog even adem inhouden. Een schot van niet al te ver van CSW ging gelukkig over de goal. En zo bleef het na een leuke wedstrijd 0-0.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Christiaan Brommersma (28. Erik Teerhuis), Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, Sebastiaan Brommersma, René Commandeur (60. Michiel Appel), Ramon Visser, Michael Janssen (68. Roy Springer), Martijn Slemmer en Jeffrey Veerman
    Scheidsrechter: A. de Jong (Wormer)
    Gele kaarten: Stefan de Graaf en Alexander Bos (beiden CSW)