• Fanatieke aanhang stimuleert spelers

Onder flinke publieke belangstelling mochten SV Marken en Aalsmeer zaterdag uit gaan maken welke ploeg er zeer waarschijnlijk af zou dalen naar de 3e klasse. Het thuisplubliek stond voor de volle 100% achter de thuisclub en liet dat weten ook. Onder luidde aanmoedingen won de thuisclub deze belangrijke kraker met 3-1.
    Marken begon de wedstrijd met een valse start. Enorm geklungel in de achterhoede zorgde er voor dat we na 70 seconden spelen al tegen een 0-1 achterstand aankeken. Voor de gasten was dit een droomstart en waren daar erg blij mee want veel kwaliteit zat er niet in de ploeg. Ze konden dus vanaf de tweede minuut lekker de bal een eind wegrossen zodat Marken maar minder tijd had om langszij te komen. De thuisploeg was veel beter dan de gasten uit Aalsmeer, maar keek dus wel tegen een achterstand aan. En we hebben al zoveel moeite om tot scoren te komen en dan is het nog lastiger tegen een team met een 'handbal' instelling. En handballen kunnen ze daar wel in Aalsmeer! Halverwege het eerste bedrijf vond Marken dan toch een gaatje in de verdediging, maar de goal van aanvoerder Dwight Gefferie werd door arbiter Van Waveren uit Bussum afgekeurd. Waarom is me nog steeds niet duidelijk, want er was geen vlagsignaal van de assistent. Matthijs Kaars kreeg even later alsnog een flinke kans om Marken op gelijke hoogte te schieten. Hij passeerde de keeper maar knalde de bal vervolgens snoeihard op de paal. Luttele seconden voor het verstrijken van de officiële speeltijd was het dan toch raak. Kaars schoot dik en dik verdiend de gelijkmaker op het bord. In de resterende extra tijd had Marken zelfs nog meer zout in de Aalsmeerse wonden kunnen strooien, maar beide teams gingen met 1-1 aan de thee. De fanatieke aanhang nam er nog maar een biertje op!
    Na de rust kwam Marken bloed fanatiek uit de kleedkamer. Ze roken Aalsmeers bloed. De gasten waren rijp voor de slacht! Eerst vond Stefano Holwijn op aangeven van René Commandeur doelman Ray Smidt op zijn weg en even later poeierde Shamir de Rijp de bal op de lat. Amper een minuut later kregen de Marken spelers in de scrimmage de bal niet in het doel. En nog binnen het kwartier kon doelman Smidt ook nog net de 2-1 voorkomen na een hakbal van Kaars. Maar de voorsprong van Marken kon gewoon niet veel langer uitblijven. Het publiek ging met de minuut harder te keer en dit sloeg over op de spelers in het veld. Eindelijk weer eens wat ambiance! Met nog ruim een kwartier te spelen ontplofte het sportpark. Roy Springer bediende René Commandeur die doelman Smidt kansloos liet, 2-1! Inmiddels was ook bekend dat Castricum 0-0 had gespeeld, dus we waren virtueel tiende. Kort na de 2-1 ging de wedstrijd definitief op slot. Matthijs Kaars werd in de 'zestien' onderuit gehaald door Johny Keur met een strafschop tot gevolg. Stefano Holwijn knalde deze koelbloedig binnen. Met 3-1 was de buit binnen. De laatste tien-vijftien minuten speelde Marken de wedstrijd simpel uit. Marken speelde een puike wedstrijd en als het zo blijft spelen dan hoeft niemand zich druk te maken of we volgend seizoen nog wel in de 2e klasse spelen. Hoewel 2e klasse.... we staan inmiddels tweede in de laatste periode. "The dream is still alive!"
    Opstelling SV Marken: Nick Post, Erik Teerhuis, Tijs Klaver, Brahim Ouhsaine Ouichou (83. Michiel Appel), Roy Springer, Dwight Gefferie, René Commandeur, Maourad Saâlioua, Stefano Holwijn (88. Renato Steffens), Matthijs Kaars en Shamir de Rijp
    Opstelling VV Aalsmeer: Ray Smidt, Dick Duys, Jordi van Nielen, Johny Keur, Michael Jongkind, Michel Combee, Arno Maarse (70. Tom van der Wilt), Dion Bogaard, Robert Tates, Karel Koolhaas (59. Robert Stuut) en Rolf Maarssen (42. Melvin Piqué)
    Scheidsrechter: A. van Waveren (Bussum)
    02. Robert Tates 0-1