• Duizelig terug uit Veenendaal

Traditie is iets om in eer te houden. Het is lang niet gebeurd, te lang, maar maandag wonnen we eindelijk weer eens op vreemde bodem. Bij elke uit overwinning draaien we een extra rondje op de rotonde in Monnickendam. Maar door al die rotondes in Veenendaal waren we voor die tijd al dronken...
    Na de zevenklapper van zaterdag denk je in een "flow" te zitten, maar twee tegenvallers zetten ons weer terug op aarde. In de warming-up viel uitblinker van zaterdag Roy Springer af en 55 seconden in de wedstrijd was het 1-0 voor de gastheren.
    En dan kun je dus echt weer helemaal opnieuw beginnen. Gelukkig bleek al heel snel dat Marken gewoon een klasse beter was dan De Merino's. Michiel Appel, die voor Springer nu in de basis stond, maakte al binnen drie minuten gelijk. En een kwartiertje later was het ook Appel die de 1-2 op het bord schoot. Mensen die niets met statistieken hebben zal het worst zijn, maar voor staan bij Merino's hebben we nog nooit gedaan. Zelfs nog nooit gewonnen, dus er was iets moois in de maak! Toch mocht Mike Oudshoorn na een "klein foutje" even flink lachen toen de spits een cadeautje over schoot. Aan de andere kant kreeg SV Marken diverse kansen om de wedstrijd al voor de rust in het slot te gooien. Kevin Giele, Patrick Leeflang, René Commandeur en Michel Lion troffen echter geen doel. En dus bleef de thuisploeg in de wedstrijd.
    Na de thee bleek de thuisploeg uit een ander vaatje te tappen, gelukkig niet die we later op zouden drinken... Marken kwam niet meer in het spel en De Merino's kwamen na een minuut of tien terecht op 2-2. De 3-2 hing daarna in de lucht, maar op karakter draaide Marken de wedstrijd weer in haar voordeel. Via René Commandeur en Michel Lion was het binnen drie minuten beslist: 2-4. Kevin Giele maakte aan de eventuele ilusies van De Merino's helemaal een einde door de 2-5 te scoren. En met deze score mocht de thuisploeg uiteindelijk nog blij zijn! Al met al een superweekend voor SV Marken. Natuurlijk hadden wat andere concurenten ook punten mogen verspelen, maar deze zes waren het belangrijkst! Volgende week gaan we op voor weer drie punten op het Olympiaplein bij Swift. De bus, ja we gaan gewoon met de bus, vertrekt om 12.30 uur!
    Opstelling De Merino's: Daan Hagelstein, Pim Gardien, Floriano Raho, Jeffrey Rustenhoven, Aart Groenleer, Erik Kulik, Arjan Groenleer (52. Patrick Donkervoort), Daan van Amerongen (60. Ronnie van Engelenburg), Peter Rottger, Sebastiaan Klein en Mikula Ristic
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Patrick Onsia, Patrick Leeflang, René Commandeur (82. Sebastiaan Peereboom), Ramon Visser, Michel Lion (75. Robin Kaars), Kevin Giele, Muus Visser, Dominic Zeeman, Arno Boes en Michiel Appel
    Scheidsrechter: S. (Sulimen) Ifrandi (Waddinxveen)
    1. Sebastiaan Klein 1-0