• Doelman en aluminium voorkomen monsterscore

Het gaat SV Marken nog alles behalve voor de wind. Na nederlagen voor het eerste en tweede in het openingsweekend verloren beide teams afgelopen zaterdag opnieuw. En vrij kansloos ook.
    Om maar meteen met een excuus te starten, al doe je dat natuurlijk liever niet, hebben we wel erg veel geblesseerde spelers. Zo had het tweede zaterdag maar tien selectiespelers beschikbaar. Dus moest er noodgedwongen iemand die normaal zijn wedstrijden in de reserve 5e klasse speelt in de basis starten en zaten er nog twee teamgenoten en onze eigen voorzitter op de bank. Maar ook bij het eerste is de blessuregolf goed te merken. Zo stond er noodgedwongen een speler uit de B-selectie in de basis en zat er ook nog één op de bank.
    Maar goed een kat in het nauw maakt af en toe rare sprongen... En zo was Marken in de openingsfase van de wedstrijd redelijk gelijk aan de thuisploeg. Via Jeffrey Veerman kwamen we zelfs even gevaarlijk voor de Swift doelman. De lob die hij in gedachten had was alleen niet de beste optie. Swift had vrijwel direct een reactie. Maar gelukkig mikte Minne van Woersem de bal net naast de voor ons goede kant van de paal. En toen sloeg het noodlot toe voor verdediger Kees Tol. Hij verstapte zich volledig en het zag er meteen al niet goed uit. Hij probeerde het nog even, maar moest zich tien minuten later toch laten vervangen door 'standby-speler' George Biswana. En zo kunnen we dat standby al wel achter zijn naam gaan verwijderen als je de tweede wedstrijd al ingezet moet worden. Nog voordat Tol naar de kant ging liet doelman Robert Schouten zich weer eens van zijn goede kant zien. Een harde inzet van dichtbij door Tobias Kuivenhoven keerde hij met zijn vuisten. Maar nadat Stephan Plat tegen de al vijfde gele kaart voor SV Marken dit seizoen was aangelopen kreeg Marken weer een mogelijkheid. Mick van Moerkerk controleerde de bal uitstekend in de zestien en legde terug op Ramon Visser. Zijn schot werd echter gekeerd door doelman Rogier Schrama. Dit was overigens al in een fase dat Swift een beter veldspel had en het eigenlijk dicht tegen de 1-0 aan begon te hangen. Van Woersem was opnieuw heel dichtbij nadat Gijs Scheringa op rechts (onze linker flank) een volledige vrije doortocht kreeg. Schouten kon zijn inzet echter verwerken tot corner. En dan denk je toch dat de verdedigers gewaarschuwd zijn, want dit was al de zoveelste gevaarlijke actie van Van Woersem. Maar bij de corner bleef hij geheel ongedekt en kon zo ongehinderd de verdiende 1-0 op het bord koppen. Toch sputterde Marken meteen even tegen. Uit een vrijetrap van Ramon Visser kopte Jeffrey Veerman slechts centimeters naast. het slotakkoord was voor de gastheren. Robert Molenaar haalde van een meter of vijentwintig verwoestend hard uit en knalde de bal onderkant lat. Naar later bleek belandde de bal ruim achter de lijn, dus 2-0. Maar de scheidsrechter kon dit niet constateren en onze club assistent scheidsrechter is natuurlijk niet helemaal gek...
    Meteen na de thee testte Frank van Aartrijk ook het aluminium. De bal belandde op de binnenkant van de paal en gelukkig kreeg de geheel vrij staande Van Woersem de rebound niet in de goal. Het wordt saai, maar even later was het Schouten die fantastisch redde op een kopbal van Van Woersem. Na een kwartier spelen kwam Marken eindelijk wat onder de druk van Swift vandaan. Via Veerman en Leon Spoorenberg kregen we een mogelijkheidje, maar meer ook niet. Omdat Swift dus verzuimde Marken een pak op de broek te geven bleven we dat kleine beetje hoop houden op een puntje. Zeker toen Minne van Woersem ook nog eens de bal op de kruising knalde. Het was bijna ongeloofelijk hoeveel kansen hij om zeep hielp. Toch kreeg hij in de extra tijd loon naar werken. Via de binnenkant van de paal, jaja, kreeg hij dan toch zijn tweede achter de dappere doelman Schouten. En zo ging de wedstrijd op slot en staat Marken helemaal alleen onderaan in de 1e klasse A. Wat dat betreft is deze start een kopie van vorig seizoen. En toen stonden we met de winterstop keurig tweede!
    Opstelling Swift: Rogier Schrama, Gijs Scheringa, Sana Cisee, Reddy Jansen, Robert Molenaar (79. Eder Medina), Hasse Bosboom, Sil Zijlstra, Jesse Annoh Wijnar (70. Floris Reuts), Frank van Aartrijk (57. Tijs Boetink), Tobias Kuivenhoven en Minne van Woersem
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Patrick Leeflang, Kees Tol (23. George Biswana), Dennis Visser (81. Michiel Appel), Arno Boes, Ramon Visser, Leon Spoorenberg (88. Mitchell Springer), Mick van Moerkerk en Jeffrey Veerman
    Scheidsrechter: E. (Ernst-jan) van der Perk (Leiden)
    38. Minne van Woersem 1-0