• Derde remise op rij

Na Beursbengels en Amstelveen is ook de wedstrijd tegen AFC in een gelijkspel geƫindigd. Ondanks dat Marken dus nu al drie wedstrijden ongeslagen is, zijn er uit de laatste vijf duels slechts drie punten gepakt. Het wordt dus wel weer eens tijd voor een driepunter!
    Ondanks een handje vol afwezigen bij SV Marken was het begin van de wedstrijd best aardig. Er werd gestreden en dat is toch iets wat we nodig hebben om uit de "problemen" te raken. Want ja ondanks de wat mindere resultaten staan we nog altijd keurig in de veilige middenmoot.
    Marken zorgde er zelf voor dat het tegen AFC in de problemen kwam. Een foute pass van Sebastiaan Peereboom had gelukkig geen grote gevolgen, want AndrƩ Morgan schoot de bal in de handen van doelman Schouten. Die zelfde Schouten stond na een minuut of 25 op de juiste plek bij een harde vrijetrap van Sil Paddenburg. Achteraf bleek dat Marken hier was ontsnapt aan een strafschop aangezien er ruim binnen de eigen zestien hands was gemaakt. Maar goed een beetje mazzel hadden we wel weer eens nodig. Toch ging het na een half uur spelen hopeloos mis. Robin Kaars speelde de bal zo in de voeten van die zelfde Morgan die vervolgens de bal vanaf de achterlijn terug legde op Gijs Roodbeen: 1-0. Maar deze stand was amper aan het thuisfront doorgegeven of het was al weer gelijk. Op randje buitenspel besloot RenƩ Commandeur een lob over de doelman te proberen. En met succes: 1-1. Dit bleek ruim tien minuten later ook de ruststand.
    Over het deel na de thee hebben beide partijen een verschillende mening. Uiteraard keek ik door mijn "SV Marken (zonne)bril" en vond dat wij toch wel meer verdienden dan het puntje dat we uiteindelijk aan de wedstrijd hebben overgehouden. Natuurlijk kreeg AFC met dank aan Nick Tuijp een kans op de 2-1, maar dat weegt niet op tegen de kansen van Marken. Peter Bakker, Michiel Appel, Peter Bakker, Michiel Appel en opnieuw Michiel Appel hadden Marken de eerste driepunter van 2015 moeten brengen. Vooraf had ik persoonlijk misschien wel getekend voor een punt, gezien de afwezigen, maar achteraf toch best ziek van dit gelijke spel. We moeten toch beter met onze kansen omspringen. Tegen een ploeg als AFC, die ons in de heenwedstrijd alle hoeken van het veld liet zien, krijg je niet vaak zoveel kansen. Als je die dus wel krijgt moet je hier gebruik van maken. Door dit gelijke spel blijven we ook hangen op plek acht. En door de overwinningen van Overbos en Monnickendam blijft het ook nog gevaarlijk. Wat we nodig hebben is een overwinning! Volgende week een mooie dag om dat te doen. Tegen AMVJ hebben we namelijk nog wat goed te maken. Aftrap 14.30 uur!
    Opstelling AFC: Peter van der Linden, Sil Paddenburg, Justin Swart, Flip de Jong, Gijs Roodbeen, David Weinstein, Willem Deetman, Jasper Blonk, Duncan van Moll, Lucas Hofstra en AndrƩ Morgan
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Sebastiaan Peereboom, Robin Kaars, RenƩ Commandeur, Michiel Appel, Melvin de Groot, Peter Bakker, Arno Boes en Nick Tuijp
    Scheidsrechter: J.C.C. (Julio) Barrales (Amsterdam)
    32. Gijs Roodbeen 1-0