• De Zouaven op valreep naast Marken

In de tweede bekerwedstrijd hebben Marken en Zouaven met 2-2 gelijk gespeeld. In een aantrekkelijke wedstrijd, onder leiding van de prima fluitende arbiter van der Laan uit Hensbroek, kreeg Marken met één punt te weinig.
    De openingsfase was duidelijk voor kersverse Zondag Hoofdklasser Zouaven. De Grootebroekers dicteerden zowel fysiek als voetballend. De 0-1 na 8 minuten, kopbal de Bruyn, kwam niet onverwacht. Daarna stond keeper Robert Schouten een aantal maal uitstekende zijn mannetje en bleef het bij 0-1. Gaandeweg de eerste helft vocht Marken zich terug in de wedstrijd. Na ruim een half uur leidde een voorzet van René Commandeur tot een halve kans voor Patrick Leeflang, maar helaas bolde het net niet. Met 0-1 gingen we aan de thee.

Na de (vanwege de invallende duisternis iets kortere) rust, waren de rollen omgedraaid. Niet de Hoofdklasser, maar de Eerste Klasser werd de bovenliggende partij. Mick van Moerkerk had de gelijkmaker op zijn blauwe schoen, maar de doelwachter van onze gasten pareerde knap. Na ruim een uur spelen viel de terechte gelijkmaker. Invaller Kevin Giele werd na een pass van Ramon Visser onderuit gekegeld in 'de zestien'. De penalty werd door de sterk spelende Serdal Suvakçi benut: 1-1. Marken bleef sterker en de 2-1 van de eveneens ingevallen Jeffrey Veerman, na een prima actie van wederom Giele, was dan ook volkomen terecht. De gelijkenis van de bekerthriller tegen Young Boys vorig jaar was gauw getrokken. Toch weigerde Marken de trekker voor de derde keer over te halen. Exact 46 seconden voor het verstrijken van de officiële speeltijd schoot uitgerekend ex-Marken speler "Appie" Yahiaoui de gelijkmaker achter keeper Schouten. Niet veel later volgde het eindsingaal.

De spreekwoordelijke druiven waren dus uiteindelijk zuur voor Marken, dat na de dubieuze nederlaag bij Purmersteijn afgelopen zaterdag ook nu de punten niet behield. Toch mag er positief vooruit gekeken worden naar de wedstrijd van zaterdag a.s. tegen zaterdag Hoofdklasser Zwaluwen '30. Kick off is om 14:30 uur. Op 4 september wordt in Nieuwegein de eerste competitiewedstrijd in de Eerste Klasse gespeeld tegen Geinoord. Er is nog ruimte in de bus, dus als u onze zwartwitten wil steunen in Nieuwegein dan bent u van harte welkom om met ons mee te reizen!

Marken:
    Schouten, Teerhuis, Plat, Haarsma ('61 Schüszler), Honingh, Visser, van Moerkerk, Leeflang, Commandeur ('61 Veerman), Suvakçi, Springer ('61 Giele)