• De bal rolt weer!

Nadat vorige week zaterdag de eerste training was, heeft het eerste in Noordwijk nu ook zijn eerste wedstrijd gespeeld. Tegen de tweede garnituur van hoofdklasser Noordwijk werd het een leuke 2-2.
    Met zestien man vertrok Marken naar Noordwijk. Onder hen waren nieuwkomers Mike Oudshoorn, Stephan Plat, Nahom Araya en Nick Tuijp. De eerste drie startten allen in de basis.
    In de openingsfase was duidelijk dat Noordwijk al drie weken langer bezig was dan het team van Martin Boes. Marken kwam bijna niet van de eigen helft, maar toch bleef het lang 0-0. Net binnen het kwartier viel alsnog de 1-0. Maar een paar tellen daar voor had Marken op 0-1 moeten komen. Melvin de Groot ging goed door op links en legde de bal breed op Michiel Appel. Appel vond echter de doelman op zijn pad. In de tegenaanval controleerde de aanvaller van Noordwijk keurig een hoge bal en schoof hem beheerst langs Oudshoorn.
    De goal was ook meteen een keerpunt in de wedstrijd, want vanaf dat moment kreeg Marken steeds meer grip op Noordwijk. Net voor de drinkpauze kwam Marken dan ook verdiend op gelijke hoogte. Ramon Visser kreeg de bal op zo'n 35 meter van de goal voor de voeten en haalde geplaatst uit. De doelman kon geen redding meer brengen: 1-1.
    Marken kreeg vervolgens de kansen om op voorsprong te komen. Maar Peter Bakker had vandaag niet veel geluk. Aan de andere kant ontsnapten we nadat er van dichtbij een corner naast gekopt werd. Toch werd er nog gescoord voor de rust. Ramon Visser krulde een vrijetrap van een meter of tien buiten de zestien langs de doelman.
    Na de rust vooral heel veel wissels, wat logisch is in het begin van de voorbereiding. Toch ook weer aardig wat kansen. Guido Boes (redding doelman) en Melvin de Groot (tikte breed in plaats van schot) kregen voor Marken de beste kansen. Aan de andere kant moest een bal van de lijn worden gehaald en knalde er een andere op de paal. Met nog tien minuten op de klok scoorde Noordwijk de gelijkmaker.
    Qua resultaat had er meer ingezeten voor Marken, maar het gaat nu niet om het resultaat maar om wat er getoond wordt. En dan laatste zag er goed uit! Zaterdag de volgende test als er het Zuiderzeetoernooi gespeeld zal worden op Marken.
    De aanvang is 13.00 uur en zullen er wedstrijden van 2x20 minuten gespeeld worden tussen SV Marken, Wieldrecht, Argon en AFC zat 1.
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Ramon Visser, Robin Kaars, Melvin de Groot, Nahom Araya, René Commandeur, Peter Bakker, Sebastiaan Peereboom en Michiel Appel
    Reserves: Tim van Altena, Guido Boes, Ricardo Zeeman, Steffen Visser en Nick Tuijp