• Dat is wat bekervoetbal leuk maakt!

In een aantrekkelijke bekerwedstrijd waarin SV Marken en Magreb '90 voor het eerst elkaar ontmoetten was het de thuisclub die het geluk aan haar zijde had. O ja, en een uitstekende doelman die het team tot en met de strafschoppen in de race hield.
    Met een topper uit de 2e klasse zaterdag tegen een topper uit de 1e klasse zondag stond er een mooie wedstrijd op het programma. Ondanks dat Magreb een klasse hoger speelt was het Marken dat in het eerste bedrijf de beste kansen kreeg. Een schot van Aramez Poepon kon maar net over getikt worden door doelman Emanuel Hoogewoning. Nog binnen het half uur had deze zelfde Hoogewoning geluk dat Poepon het vizier niet op scherp had. Een te zwakke inzet verdween in zijn handen. Aan de andere kant moest Robert Schouten in de tegenaanval alle zeilen bijzetten om de nul te houden op een schot vanaf de zijkant. Even later had hun spits het vizier veel te hoog staan er raakte uit een mooie positie de lat van de ballenvanger... Ondanks dat we met 0-0 de rust haalden en er niet super veel voor de goal gebeurde was het een aantrekkelijke wedstrijd.
    De gasten kwamen zeer fanatiek uit de kleedkamer en zetten Marken direct onder druk. De 0-1 leek in de lucht te hangen, maar daar dacht doelman Schouten anders over. Met een aantal uitstekende reddingen hiel hij zijn doel schoon. Aan de andere kant kregen we niet veel mogelijkheden meer. Roy Springer kon net niet bij een voorzet van Poepon om de 1-0 binnen te tikken. Met nog een half uur op de klok kwam Marken in ondertal door een rode kaart voor Robin Kaars. Een ietswat te onbesuisde actie betekende einde wedstrijd. Maar de Marken verdediging onder leiding van good-old Patrick Leeflang hiel stand. Mede dankzij een redding op de lijn, maar het bleef 0-0. Geen verlenging maar direct strafschoppen na de slopende blessuretijd. De tweede strafschop van sterspeler El Kaddouri werd gestopt door doelman Schouten. Alle andere strafschoppen waren perfect. Dus 5-4 na de bevrijdende goal van Roy Springer. Marken heeft zich nu geschaard bij de laatste zestien en mag het in de volgende ronde in eigen huis opnemen tegen zondag 3e klasser Spirit '30.
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Dominic Zeeman, Patrick Leeflang, Roy Springer, Robin Kaars, René Commandeur, Sebastiaan Peereboom, Peter Bakker, Aramez Poepon en Michiel Appel (84. Tijs Klaver)
    Opstelling Magreb '90: Emanuel Hoogewoning, Omar Boukhari, Rachid Moamedi, Anes Baslija (76. Aziz Souidi), Souflan Boumenjal, Bilal Ched-Dadi, Mimoun El Kadi (58. Ismail Ouaddouch), Ismail Sardi, Chevello de Rijp, Hamza Hahdad en Karim El Kaddouri
    Scheidsrechter: J. (Joey) Kooij (Oostzaan)
    Gele kaarten: Dominic Zeeman, Peter Bakker, Tijs Klaver (allen SV Marken) en Bilal Ched-Dadi (Margreb '90)