• Billenknijpen na de 1-5

SV Marken heeft de competitie op een waardige manier afgesloten door met ruime cijfers van De Valleivogels te winnen: 1-5. Door deze ruime zege steeg de ploeg van Charles Loots naar de elfde plaats en mag het daarom in de eerste ronde van de nacompetitie opnemen tegen AFC Amsterdam.
    Doordat de nacompetitie wedstrijd van Valleivogels twee in extremis in 1-1 eindigde moest deze verlengd worden en waren er later zelfs strafschoppen nodig om tot een winnaar te komen. Gevolg was dat de wedstrijd een half uur later begon dan gepland. Geen probleem bij zo een gezellige vereniging als Valleivogels!
    Voor de thuisploeg begon de wedstrijd vervelend. Want na amper twee minuten spelen raakte de eerste speler al dusdanig geblesseerd dat deze vervangen diende te worden. Aangezien alle wissels net in het tweede hadden gespeeld... Toch was de eerste kans van de wedstrijd voor "de vogels". Maar Robert Schouten, deze speelde in plaats van vaste doelman Mike Oudshoorn, redde uitstekend! Er stonden overigens wel meer spelers in die geen vaste basisplek hebben. Zij kregen rust met het oog op blessures, schorsingen en het wel bekende zout in de ogen van de teams die we in de nacompetitie zullen treffen. Achteraf zou dit ook niet verkeerd uitpakken, maar zover zijn we nog niet. Na een kwartier spelen ook een kans voor Marken, maar de punter van Michiel Appel ging naast. Rond het half uur lukte het wel. Erik Teerhuis ging goed door op rechts en haalde uit: 0-1. Dit was voor Teerhuis zijn aller eerste competitie goal in het eerste elftal. En dat na iets van 210 wedstrijden. Moet zeggen dat in het aantal caps ook bekerwedstrijden zitten. Weet niet zeker of hij daar nooit in heeft gescoord. Amper bekomen van deze surprise was er al weer een doelpunt gevallen. Op aangeven van Michiel Appel schoof René Commandeur de bal langs doelman Sven Hardeman: 0-2. Met deze stand gingen we uiteindelijk ook aan de thee. In de rust kregen we de tussenstanden van de andere wedstrijd door die allemaal om half drie waren begonnen. Interessant was dat CSW - De Merino's 1-1 stond. Met deze stand en onze 0-2 voorsprong kwamen we op gelijke hoogte in punten met Merino's. Ons doelsaldo was echter nu nog maar één slechter. Dus als we er nog één in zouden prikken en dat bleef 1-1 dan moest er een beslissingswedstrijd gespeeld worden tussen SV Marken en De Merino's wie er 11e en wie er 12e zou eindigen...
    En ja hoor, nog geen vijf minuten na de rust was het 0-3. Opnieuw was het René Commandeur. Maar negen minuten later had hij er nog twee ingeschoten. Een zuivere hattrick binnen negen minuten dus. Met een 0-5 stand en de inmiddels eindstand van 1-1 op het andere veld betekende dus dat wij 11e zouden eindigen, mits we niet nog twee tegengoals zouden krijgen. Dit leek ook lang goed te gaan. Maar na een aantal wissels bij Marken begon het achterin een beetje te rommelen. Met nog tien minuten op de klok profiteerde Valleivogels daarvan: 1-5. En toen kwam Marken ineens in een vervelende situatie en dat bij een grote voorsprong! Vijf minuten na deze goal redde Schouten fantastisch op een inzet van Peter van Prattenburg, die overigens de goal ook had gemaakt. In blessuretijd leek het toch nog 2-5 te worden. Maar gelukkig voor Marken schoot Remco van Ginkel op de paal. Als die bal tien centimeter meer naar rechts was geweest hadden we dinsdag op neutraal terrein tegen Merino's uit mogen vechten wie tegen Nieuwland en wie tegen AFC zou moeten spelen. Maar eind goed al goed, het bleef 1-5. Nu spelen we zaterdag eerst uit tegen AFC Amsterdam en een week later is op Marken de return.
    Opstelling De Valleivogels: Sven Hardeman, Remco van Ginkel, Tim Colijn, Martin van Kampen (53. Erwin van Vlastuin), Wesley Rocourt, Robert van de Broek, Ronnie van Essen (46. Mark van de Pol), Erik van Eem, Peter van Prattenburg, Henk van Essen en Alex van Eem (4. Remco van de Fliert)
    Opstelling SV Marken: Robert, Schouten, Erik Teerhuis, Patrick Leeflang (76. Dominic Zeeman), René Commandeur, Ricardo Zeeman, Sebastiaan Peereboom, Muus Visser (60. Kay van Rheenen), Robin Kaars, Guido Boes, Arno Boes en Michiel Appel (71. Michael Gommers)
    Scheidsrechter C.J. (Cees) van Ewijk (Utrecht)
    29. Erik Teerhuis 0-1