• "Back to earth" en weer in de zorgen

Het zag er tot zaterdag allemaal zo rooskleurig uit. Dankzij twee overwinning op rij was Marken geklommen naar de tiende positie en zelfs plek negen kwam weer in het vizier. Maar na de onnodige 1-1 tegen Zandvoort is de nacompetitie waarschijnlijk het hoogst haalbare.
    Onder opnieuw luide aanmoedigingen van het fanatieke thuispubliek was Marken de betere ploeg op het veld. Desondanks was het eerste gevaar voor het doel van goalie Nick Post. Maar gelukkig miste Sven van Nes de bal zodat het bord op nul bleef staan. De eerste mogelijkheid voor Marken was van Shamir de Rijp. Maar zijn schot kon nog net uit het doel getikt worden. De grootste kan was echter voor Stefano Holwijn. Nadat Brahim Oushaine Ouichou de bal op de lat had geknald leek het er op dat Stefano de bal simpel kon binnen tikken. Tot droevenis alle Marken supporters verdween de bal echter aan de verkeerde kant van de paal. Bij de gasten, die al zwaar gehandicapt naar Marken waren afgereisd, viel vervolgens middenvelder Vincent Hompes uit met vermoedelijk een spierscheuring. Het slotakkoord van de eerste helft was ook voor Marken. Stefano zette René Commandeur in scoringspositie, maar René faalde in de afwerking.
    Dan moest het dus maar na de thee gebeuren, net als een week eerder tegen Aalsmeer. Al heel snel was het bijna raak, tja bijna... Shamir de Rijp was te zelfzuchtig en probeerde het zelf terwijl naast hem alle ruimte was. Nog geen vijf minuten later had Marken nog eens twee riante mogelijkheden verprutst. En dan gaat de harde voetbalwet in werking treden: Als je zelf niet scoort dan doet je tegenstander het wel. En ja hoor! Uit een vrijetrap mocht Raymon Holzken vogeltje vrij de 0-1 binnen koppen. Om toch wat te gaan forceren kwamen niet veel na deze goal Renato Steffens en Michiel Appel binnen de lijnen. Het scoren bleef echter moeilijk. Sterker nog er kwamen nog maar weinig mogelijkheden. Gelukkig bood de prima leidende arbiter Gerbers de thuisploeg een 100% kans. Hij lag de bal namelijk terecht op de stip. "Campos" verzilverde deze en schoot zo Marken weer naast de gasten. Inmiddels was duidelijk dat de meeste concurrenten op voorsprong stonden, dus moesten we op jacht naar de 2-1. Helaas kwam het niet zo ver, al was dat wel verdiend geweest.
    Marken moet zich nu dus richten op de tiende plaats die recht geeft op een herkansing serie tegen de periodekampioenen van de 3e klasse. Zaterdag volgt direct een sleutelwedstrijd. Er moet namelijk gewonnen worden van FC Castricum. Indien dat niet gebeurt dan is de derde degradatie op rij bijna een feit. En dat terwijl ik het vorige week nog over een periodetitel had. Zo zie je maar alles kan heel snel veranderen. Het leven is hard!
    Opstelling SV Marken: Nick Post, Erik Teerhuis, Tijs Klaver, Brahim Oushaine Ouichou, Roy Springer, Dwight Gefferie, René Commandeur, Mourad Saâlioua, Stefano Holwijn (76. Michiel Appel), Matthijs Kaars en Shamir de Rijp (72. Renato Steffens)
    Opstelling SV Zandvoort: Jorrit Schmidt, Raymon Holzken, Tjeerd Ariesen, Guus Hittinger (70. Ronald Kaales), Bas Lemmens, Arend Regeer, Sven van Nes, Vincent Hompes (31. Ivo Hoppe), Mitchel Post, Robin Castien (86. Michael van den Berg) en Maurice Mol
    Scheidsrechter: J. Gerbers uit Dokkum
    66. Raymon Holzken 0-1