• Als je de kansen niet benut...

Marken heeft in een direct gevecht met Zuidvogels de (voorlopige) strijd om de tweede plaats verloren. Het werd op sportpark De Wolfskamer 1-0 voor de thuisploeg.
    Er waren nogal wat belangen bij de wedstrijd tussen Zuidvogels en Marken. Het was namelijk niet alleen het duel tussen de nummer drie en twee op de ranglijst, maar ook de koppositie in de 2e periode stond op het spel. En dat terwijl wij eigenlijk nog steeds proberen de doelstelling te halen: handhaven. Dat doel zou bij een overwinning aardig voorbij gestreefd zijn, maar dat pakte dus iets anders uit.
    Al had Marken na ruim een minuut spelen de score moeten openen. De uitblinker van een week eerder, Mick van Moerkerk zette Kevin Giele alleen voor de keeper. Echter in plaats van de bal langs doelman Breinburg te schuiven schoot hij hoog en kon de doelman redden. Nog geen vijf minuten later behoedde aan de andere klant Patrick Sombroek voor een vroege achterstand. Rasim Yilmaz leek de bal binnen te tikken, maar Sombroek bracht met een reflex redding met zijn voet. Giele kreeg nog binnen het kwartier zijn tweede grote kans. Uit een snelle ingooi kreeg hij via Jeffrey Veerman de bal. Waar hij nu juist hoog had moeten schieten koos hij voor een bal over de grond waardoor de doelman de bal naast kon tikken. Niet veel later was het weer Veerman die iemand in stelling bracht. Een prima vrijetrap kon bij de tweede paal zo binnen gelopen worden door onder andere Jeroen Haarsma, maar hij miste jammerlijk de bal. Al met al een zeer aantrekkelijke openingsfase van de wedstrijd voor het publiek langs de lijn. Al het missen van deze kansen brak Marken halfweg de eerste helft echter lelijk op. Een lichte overtreding in de zestien werd bestraft waarna aanvoerder Jordy Fernhout doelman Sombroek kansloos liet: 1-0. Vanaf dat momen was Marken van slag. Geen kansen meer en zeer slordig spel. Maar gelukkig kregen de gastheren verder ook geen kansen dus bleef de score 1-0.
    Na de rust bleef het spannend, al was het niet meer zo aantrekkelijk als de eerste helft. Jeffrey Veerman (naast) en Kevin Giele (moeizame redding doelman) kwamen nog dichtbij, maar Marken trof zaterdag geen doel. Aan de andere kant hielden we het droog dus werd het een 1-0 nederlaag, net als de heenwedstrijd. We kunnen ons nu weer gewoon focussen op het behalen van de doelstelling, dus ons handhaven in de 1e klasse. In de strijd om de nacompetitie tellen wij voorlopig niet meer mee. Volgende week weer de draar oppakken in eigen huis tegen hekkesluiter SVL.
    Opstelling Zuidvogels: Raoul Breinburg, Kafel Akpo, Tim Horsmeier, Wouter van der Molen, Arlymar Lourens, Jordy Fernhout, Bart van der Voort (84. Donovan Weide), Quincy Allée, Mitchell van den Beld, Izzy Abdoelaev (87. Stephan Campbell) en Rasim Yilmaz (77. Nicky Engel)
    Opstelling SV Marken: Patrick Sombroek, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Patrick Leeflang, Ramon Visser, Serdal Suvakçi (83. Guido Boes), Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman, Daan Schüszler (75. René Commandeur) en Kevin Giele
    Scheidsrechter: V. (Vincent) Leijdekker (Bussum)
    24. Jordy Fernhout 1-0 (strafschop)