• Aardige ouverture Marken

De selectie van coach Saïd Ouaali heeft zijn eerste wedstrijd van het seizoen er op zitten. Onder de rook van de Jaap Eden baan werd met 4-3 verloren van de kersverse 2e klasser WV-HEDW.
    Marken moest aantreden zonder een groot aantal A-selectie spelers. Dit werd opgevangen voor spelers van de A1 en het tweede die sinds afgelopen zaterdag ook al met de groep mee trainen. En deze spelers deden het absoluut niet onverdienstelijk. Snel stond Marken namelijk al op een 0-2 voorsprong. Dominic Zeeman rondde een prima opgezette aanval via onder andere Mick van Moerkerk en Kay van Rheenen keurig af. En vlak erna schoot Van Rheenen de bal snoeihard via de binnenkant van de paal schitterend binnen. Pas halverwege deed "WV" iets terug, maar nog geen minuut later bracht Mick van Moerkerk de marge weer terug tot twee uit een vrijetrap. In de slotfase liet doelman Wesley Uithuisje een bal glippen en vlak daarna was hij volledig kansloos op een perfecte vrijetrap. Dus gingen we met 3-3 de rust in.
    Na de rust waren er nog kansen voor Michiel Appel en raakta Leon Spoorenberg de onderkant van de lat. Jammer was het dat de ingevallen doelman Steven Giele kort voor tijd schitterend werd gepasseerd. De eerste wedstrijd is dus met 4-3 verloren. Maar gezien de spelers die zich nog bij de groep moeten voegen kunnen we al met een positieve blik vooruit kijken!
    Opstelling SV Marken: Wesley Uithuisje (46. Steven Giele), Dominic Zeeman, Dennis Visser, Danny Boes, Anthony Koswal, Mitchel Springer (46. Michiel Appel), Arno Boes, René Commandeur (46. Leon Spoorenberg), Muus Visser, Mick van Moerkerk (67. Fili Mierghani Ali El Mahi) en Kay van Rheenen (67. Brian Smid)
    14. Dominic Zeeman 0-1
    16. Kay van Rheenen 0-2