• Wel goals maar geen punten

Voor de tweede wedstrijd op rij hebben we twee goals voor de rust gescoord, maar beide keren leverde dit niet de broodnodige punten op voor het in degradatie nood verkerende SV Marken.
    De eerste helft was een ware hel voor de supporters van SV Marken. Het vertoonde spel was absoluut niet van hoofdklasse niveau en een afstraffing door het sterke FC Lisse hing in de lucht. Na twaalf minuten spelen was de club uit de door ons zo geliefde bollenstreek op een 0-1 voorsprong gekomen door Jeffrey Winter. Deze goal had echter nooit goedgekeurd mogen worden aagezien hij de bal met zijn hand had meegenomen, maar protesten hadden geen zin. Tien minuten voor de rust verdubbelde Winter de marge naar twee na een wonderschone goal. In de tussentijd had Marken overigens een flinke mogelijkheid op de gelijkmaker laten liggen. Nadat eerst Kee Hoei Tan de bal met enig geluk tot corner had verwerkt stond hij op precies de goede plek toen Patrick Zwartjes de bal uit de corner in het doel leek te koppen. Dit was één van de weinige wapenfeiten van SV Marken tot kort voor de rust bij de stand van 0-2. Erik Homan kreeg op rechts in de zestien de bal aangespeeld en tikte deze fraai langs keeper Andy van der Meulen en zo had Marken snel de aansluiting gevonden bij Lisse. Nadat Michael Visser geblesseerd uit was gevallen kwam er nog één mogelijkheid voor de thee. De bal kwam uit een corner voor de voeten van Henk Abercrombie die niet twijfelde en de bal door de benen van de keeper in doel schoot. En zo gingen we ondanks een slechte eerste helft met een gelijke stand aan de thee.
    Na de rust een veel feller Marken. Net als tegen ASWH werd er geknokt voor elke vierkante meter. Maar ook FC Lisse deed van zich spreken en dan met name via Jeffrey Winter. Hij liet wel drie, vier opgelegde kansen liggen om de zege voor FC Lisse veilig te stellen. Of hij had zijn vizier niet scherp staan of hij vond Eelco Zeinstra op zijn weg. Doordat ook de voorhoede van Marken er niet in slaagde te scoren leek de wedstrijd op een gelijkspel uit te gaan lopen. Maar nadat Marken drie gele kaarten binnen twee minuten had gekregen van scheidsrechter Driessen uit Kampen waarvan George Biswana inmiddels al zijn tweede en dus rood was bij een corner van Lisse de organisatie even zoek. En zo kon het gebeuren dat vijf minuten voor tijd aanvoerder Orson Naarendorp de bal geheel vrijstaand kon inkoppen. En zo ging FC Lisse net als de vorige ontmoeting in de slotfase met de zege aan de haal. Voor SV Marken worden de problemen nu met de week groter. Naast een flink aantal gele kaarten, nog zonder consequenties, en een nieuwe blessure voor Michael Visser wordt het verschil met de veilige plekken alleen maar groter en moet er zo langzamerhand gevreesd worden voor het slechtste scenario. Om met met goede moed een herstart te maken in januari zullen er uit de resterende twee wedstrijden voor de winterstop zeker vier punten gehaald moeten worden.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Michael Visser (41. Tijs Klaver), Ghames El Yacobi (36. Tuan Truong Minh), Erik Teerhuis, Marchanno Schultz, Patrick Zwartjes, Erik Homan, Ronald van Altena (74. Sylvan Martha), Henk Abercrombie en Philip de Leeuw
    Opstelling FC Lisse: Andy van der Meulen, Rob Dekker (67. René van Wieringen), Melvin Nijlhof, Ervin Lee, Roel de Goede, Kee Hoei Tan (74. Jack Honsbeek), Kevin Winter, Michael van der Laan, Kwong Wah Steinrath (74. Kwong Nam Steinrath), Orson Naarendorp en Jeffrey Winter
    Scheidsrechter: J. Driessen (Kampen)
    12. 0-1 Jeffrey Winter