• Vitesse maatje te groot voor Marken

Nadat sv Marken de afgelopen twee seizoenen respectievelijk de halve finale en kwart finale van de districtsbeker had bereikt, valt dit voetbal seizoen het doek al na de eerste de beste wedstrijd. En dat terwijl we de eerste drie rondes nog over mochten slaan ook.
    Het bekeravontuur zit er na een avondje Castricum dus al weer op. Toch zag het er in de beginfase van de wedstrijd tegen 3e klasser Vitesse '22 niet naar uit dat Marken een lastige avond zou krijgen. Het was Marken dat het spel bepaalde. Niet dat het allemaal zo hoogstaand was, maar het tempo lag gewoon te hoog voor de gastheren om het Marken lastig te maken. Binnen het kwartier kreeg Marken drie aardige mogelijkheden. Eerst werd een inzet van Arnold uit een corner op de lijn gered. En niet veel later hadden Michel Karemaker en Jaap Cornelis Teerhuis het geluk ook niet aan hun zijde. In de tussentijd had Vitesse ook een enorme mogelijkheid gekregen van de scheidsrechter. In buitenspel positie mocht de spits van Vitesse alleen richting Eelco. Maar hier schrok hij waarschijnlijk zo van dat hij het zich zelf wel heel erg moeilijk maakte en Eelco kon redden. Met een half uur op de klok was het opnieuw Eelco die een goeie mogelijkheid van Vitesse verijdelde. En nog geen minuut later stond de 0-1 op het bord. Een spelers van Vitesse raakte de bal compleet verkeerd en de bal vloog richting het eigen doel. Hier de leek de keeper de bal simpel te kunnen wegwerken, maar deze stompte de bal in zijn eigen doel. In plaats van het sein voor Marken om de genade klap uit te delen zakte Marken weer ver terug. In blessure tijd viel dan ook nog de gelijkmaker.
    Na de rust was het snel gedaan met de bekeraspiraties van sv Marken. Middenvelder Stuifbergen haalde tien meter over de middenlijn met de wind schuin in de rug vol uit richting doel. De bal verdween schitterend met een boog om Eelco, 2-1. Dit was absoluut het hoogte punt van de tweede helft, want het spel was van bedenkelijk niveau. Met nog minder dan een kwartier op de klok strafte Vitesse een fout van Marken nog eens genadeloos af, 3-1.
    Nu kunnen we ons weer volledig op de competitie richten. Want dat zeggen toch altijd ploegen die uitgeschakeld worden in de beker....
    Opstelling Vitesse '22: R. Veldt; M. Jonker, B. Kuilman, D. Bakker, M. Vermorken (46. A. Brakenhoff); M. Zoontjes, R.J. Stuifbergen (67. L. Beentjes), R. Wit (62. J. Lute); D. Wit, M. Groentjes en T. Huisman
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Paul Michielsen (60. Michael Visser), Jan Tuijp, Michel Karemaker; Dick Zwarthoed, Pascal Hoogland, Jaap Cornelis Teerhuis; Carlos Hasselbaink, Abdelkrim Yahiaoui en Arnold Teerhuis (46. Ivo Abels)
    Scheidsrechter: C.W.M. Jacobs (Velserbroek)