• Veel doelpunten tegen Omniworld

Een week voor de start van de competitie heeft Marken een hand vol goals tegen gekregen. Maar ondanks dat waren de critici niet ontevreden over het getoonde veldspel.
    Ondanks de blessures van Michel, Arnold en Appy begint de veld bezetting zijn vormen aan te nemen en is het veldspel van Marken redelijk verzorgt maar krijgen we de goals te makkelijk tegen. In de 5-min kwamen we op voorsprong toen Carlos op het randje van buitenspel door mocht gaan en van dichtbij diagonaal binnen schoot
    1-0. Binnen een halfuur was het weer gelijk 1-1, toen Eelco te ver voor zijn goal staand verrast werd met een lob. Een paar minuten later kwam Marken weer op voorsprong uit een penalty genomen door Carlos 2-1. Na precies 30 min spelen kwamen de gasten goed tot de achterlijn en de voorzet werd uitstekend binnen getikt 2-2 waarbij Eelco eerst volledig mis zat. Weer een paar minuten later werd er balverlies geleden op de helft van de tegenstander en vervolgens werd Joris Buurs op de middenlijn uitgespeeld en hadden zij vrije toegang tot de goal 2-3. Na de rust kwam Tijs in het veld voor Patrick en hij deed het wederom niet onverdienstelijk, maar misschien zelfs iets te aanvallend. Een kwartier na rust kwam de ploeg van Ad Plugboer op 2-4, na diverse aanvallende acties voor de goal van Eelco werd de bal uiteindelijk binnen getikt. Halverwege het tweede bedrijf ging Tijs door tot de achterlijn en zijn voorzet werd door een verdediger van Omniworld in eigen doel gewerkt 3-4. Na een halfuur spelen liep de marge weer op tot twee, door een uitstekend diagonaal schot in de verre hoek 3-5 de mooiste goal van de wedstrijd. Het spel van Marken ziet er bij vlagen best wel goed uit, maar toch vallen de tegengoals te makkelijk en scoren we zelf te moeilijk. Met nog een oefenwedstrijd voor de boeg, as Dinsdag Volendam 2 thuis, zal de ploeg er moeten staan want zaterdag 30 augustus begint het echte werk SHO thuis.
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Joris Buurs, Paul Michielsen, Bart Honingh (46. Tom Koning); Dick Zwarthoed, Patrick Zwartjes (46. Tijs Klaver), Oswald Snip (62. Ferry Sarabi), Nicky Eelhart (62. Yori Högemann); Carlos Hasselbaink en Jaap Cornelis Teerhuis
    Scheidsrechter: H. van Beek (uit de omgeving)
    5. 1-0 Carlos Hasselbaink
    24. 1-1 Omniworld