• Ter Leede 'spaart' Marken

Het was een troosteloze middag in Sassenheim voor iedereen die sv Marken een warm hart toedraagt. Een harde wind recht over het veld en vieze motregen en dan ook nog eens tegen een kansloze nederlaag aanlopen. Nee, we hebben wel eens leukere zaterdagen meegemaakt.
    Excuses genoeg, we misten Jan Tuijp, Dick Zwarthoed en Kees Bank, maar dat vergoedt verder niets. Met een harde wind in het gezicht begon Marken vanaf minuut één al aan een verloren wedstrijd. Voor de aanvang kwam nog even de wedstrijd van vorig seizoen ter sprake. Toen kwamen we namelijk heel snel achter en was het na 25 minuten al 3-0, uiteindelijk werd het zelfs 5-1. Na vijf minuten spelen hoorde je dit verhaal opnieuw langs de lijnen. In de zesde minuut kwam Ter Leede op 1-0 via Rogier Koordes. Marken was zelfs nog nauwlijks over de middenlijn geweest. Nog net bekomen van deze vroege tegenvaller was het zes minuten later al weer raak. Eelco kwam veel te ver uit zijn goal en bood Robin Koers een ideale mogelijkheid op de 2-0. Met nog geen kwartier op de klok was de wedstrijd al gespeeld. Hoe ver zou Ter Leede willen gaan? In eerste instantie heel ver, want in de 16e minuut was het door opnieuw Robin Koers al 3-0. En keurig op schema was het vijf minuten later ook 4-0 door Jim Blom. De tot op dat moment niet al te sterk keepende Eelco Zeinstra kon zijn emoties even niet bedwingen en had er even helemaal geen zin meer in. Maar gelukkig verdween hij weer snel onder de lat en keepte de rest van de wedstrijd zoals van ouds. Maar het kwaad was echter al geschied. Gelukkig vond Ter Leede het bij 4-0 wel genoeg en nam duidelijk gas terug. Niet dat wij hierdoor kansen kregen, maar we kwamen wel wat meer in balbezit.
    De tweede helft was eigenlijk alleen nog maar een formaliteit. Niemand geloofde in een wonder voor Marken, maar je weet het nooit. Een snelle goal bleef uit en Ter Leede gooide er wat wissels tegen aan. Na ruim een kwartier spelen ging voor Marken dan toch de hatelijke nul van het bord. Carlos Hasselbaink nam een vrijetrap die Thomas Waasdorp niet onder controle kreeg. Abdelkrim Yahiaoui was er als de kippen bij om de 4-1 binnen te tikken. Hierna kregen we nog wel wat mogelijkheden, maar het zat er gewoon niet in op sportpark Roodemolen. Met 72 minuten op de klok bracht Marken een debutant binnen de lijnen. Eerste jaars senior Erik Stoker maakte als twee van zijn lichting dit seizoen zijn debuut. Wel een waardeloze wedstrijd om je debuut te maken. Een paar maanden geleden mocht hij ook al eens een oefenwedstrijd tegen DWV in zijn geheel meespelen, uitslag 6-0 voor DWV... Volgende week zal er een ander Marken binnen de lijnen moeten staan, want dan staat de belangrijke wedstrijd tegen concurrent Capelle op het programma. Maar dinsdag gaan we eerst nog bekeren tegen Vitesse '22 uit Castricum (aanvang 19.45 uur).
    Opstelling Ter Leede: Thomas Waasdorp; Michel Roest, Carlo van Zelst, Bob Hoogkamer (69. Mark Jansen), Jack Honsbeek; Dennis Kramer, Ali Baddaou, Rogier Koordes; Jim Blom (64. Alan Campfens), Hicham Rbii en Robin Koers (57. Martin de Louw)
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Michel Karemaker, Paul Michielsen, Tom Koning; Michael Visser, Christiaan Teerhuis (72. Erik Stoker), Pascal Hoogland; Carlos Hasselbaink, Abdelkrim Yahiaoui en Arnold Teerhuis
    Scheidsrechter: P.J.N.M. Akkermans (Geertruidenberg)
    6. 1-0 Rogier Koordes
    12. 2-0 Robin Koers
    16. 3-0 Robin Koers
    21. 4-0 Jim Blom
    62. 4-1 Abdelkrim Yahiaoui
    Gele kaart: George Biswana (sv Marken)
    Bijzonderheden:
    * De wedstrijd begon met een minuut stilte wegens een op vakantie omgekomen lid van Ter Leede.
    * Arnold Teerhuis van sv Marken speelde zijn 350e officiële wedstrijd in het eerste elftal.
    * Erik Stoker maakte zijn debuut in een officiële wedstrijd voor sv Marken.