• Ter Leede blijft een probleem voor SV Marken

Opnieuw heeft SV Marken geen positief resultaat kunnen boeken in Sassenheim. Ondanks dat het voor het eerst niet regende tijdens Ter Leede - Marken gingen de punten naar de thuisploeg.
    Na de goede serie van vijf wedstrijden heeft Ter Leede deze wreed verstoord. Marken werd op een kansloze 4-0 nederlaag getrakteerd. Achteraf mocht de formatie van Bert van de Poppe nog blij zijn dat het hier bij was gebleven.
    Vanaf de eerste minuut was al duidelijk dat het alles behalve een makkelijke middag voor Marken zou gaan worden. Zoals bijna altijd probeerde Ter Leede vroeg in de wedstrijd de beslissing te forceren. Na ruim tien minuten spelen was het al bijna zo ver. Maar de vrijetrap van Jurgen Faerber verdween buiten bereik van Eelco Zeinstra op de binnenkant van de paal, maar niet het doel in. Germain Gotschin kopte de terug het veld ingesprongen bal vervolgens net over. Niet veel later was 'Marken plaaggeest' Patrick Kalkema heel dichtbij de 1-0. Maar vooraf werd al gezegd dat hij uit vorm was, en dat bewees hij dan ook. In een riante positie schoot hij de bal bij de tweede paal richting de velden van de buurvereniging. Marken had tot die tijd nog geen enkele mogelijkheid gehad. Pas na ruim 25 minuten spelen profiteerde Sylvan Martha bijna van een fout van verdediger Bob Hoogkamer. Hij verzuimde echter de bal het doel in te schuiven en gokte op een strafschop, helaas pindakaas. Hierna was het gewoon weer Ter Leede wat de klok sloeg en het was wachten op de 1-0. Nadat eerst Eelco nog een volley van Carlo van Zelst uit het doel haalde, was het Paul Michielsen die tien minuten voor de rust aan de basis van het doelpunt van Ter Leede stond. Hij kopte de bal zo in de voeten van een speler in een rood/geel shirt. Deze speelde de bal naar aanvaller Germain Gotschin die Zeinstra kansloos liet, 1-0. En met deze stand gingen de spelers ook de rust in.
    Na de rust kwam Marken er eigenlijk helemaal niet meer aan te pas. Met nog geen uur op de klok wees scheidsrechter Dercksen naar de stip. Zijn assistent de heer Köhler dacht hier echter anders over en overtuigde hem van het feit dat de eerste overtreding door Ter Leede was gemaakt. Dit bleek echter uitstel van excecutie, want nog geen twintig seconden later was het alsnog 2-0. De vrijetrap werd namelijk direct ingeleverd bij Ter Leede. Nadat Zeinstra eerst nog redde op een inzet van Hicham Rbii kreeg deze speler de bal enigzins gelukkig mee en kon hem zo in het lege doel koppen. En met deze 2-0 zat de wedstrijd op slot. De enige vraag was nog hoever Ter Leede Marken door het slijk zou halen. Via goals van nogmaals Rbii, een hele mooie overigens en Carlo van Zelst stond er na 90 minuten 4-0 op het scorebord. En zo is Marken nog lang niet verlost van het Ter Leede-syndroom en staan we weer met beide benen op de grond. Maar met nog vijf thuiswedstrijden en slechts twee uitwedstrijden voor de boeg gaan we vol vertrouwen het slot van de competitie tegemoet. We hebben een ticket voor een langer verblijf in de hoofdklasse in eigen handen.
    Opstelling Ter Leede: Thomas Waasdorp, Jurgen Faerber, Carlo van Zelst, Bob Hoogkamer, Bas Lensink, Mark Jansen (46. Martijn Lagendijk), Patrick Kalkema (65. Mo Rahou), Roos Koordes, Hicham Rbii (75. Martijn Gootjes), Germain Gotschin en Anouar Hamdi
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, Paul Michielsen, Michael Visser (74. Dennis Visser), Tuan Truong Minh, Erik Teerhuis, Tijs Klaver (74. Jaap Cornelis Teerhuis), Patrick Zwartjes, Erik Homan, Philip de Leeuw, Henk Abercrombie en Sylvan Martha
    Scheidsrechter: G. Dercksen (Soesterberg)
    35. 1-0 Germain Gotschin