• SV Marken stevig op vijfde positie

Voor de aanvang van de competitie werd Marken nog door diverse andere hoofdklassers getipt als degradatie kandidaat. Maar na 15 wedstrijd mag al voorzichtig geconcludeerd worden dat zij hier behoorlijk naast zitten. De laagste positie die Marken dit seizoen heeft bekleed was de achtste positie, maar op dit moment staan ze zelfs behoorlijk stevig op de vijfde plaats.
    Marken miste zaterdag tegen landskampioen Huizen de geschorste Patrick Zwartjes, maar daar tegenover stond het debuut van de van Dordrecht '90 overgekomen Tuan Truong Minh. Tuan begon de wedstrijd op de plek van Zwartjes zodat de overige spelers op hun gebruikelijke positie konden spelen. En gezegd mag worden dat Tuan een prima debuut heeft gemaakt. Hij is met zijn voetbalkwaliteiten een aanwinst voor de selectie van Bert van de Poppe.
    De thuisploeg begon vrij sterk aan de wedstrijd. Er werd goed gevoetbald wat leidde tot een aantal mooie kansen. In de derde minuut was het Carlos Hasselbaink die de (licht) geblesseerde doelman Werner Kooistra testte. Kooistra redde knap, maar daardoor kreeg hij wel meteen weer last van zijn blessure. Ondanks zijn blessure voorkwam hij vijf minuten later opnieuw een goal. Carlos bezorgde de bal bij Abdelkrim Yahiaoui die op zijn beurt ook op Kooistra strandde. En even later stond hij opnieuw in de weg, ditmaal op een inzet van Arnold Teerhuis. Maar het leek er op dat hij het hierna niet lang meer zou volhouden, want hij moest nu toch echt behandeld worden voor zijn blessure. En als voorzorg werd ook alvast de reserve doelman opgewarmd. Na bijna een half uur spelen was hij dan toch eindelijk eens kansloos. Tuan Truong Minh gaf een diepe bal op Arnold Teerhuis die de bal voorzette op Abdelkrim Yahiaoui die wel koel bleef, 1-0. En dat was op dat moment dik verdiend. Kort na deze goal liet Kooistra zich vervangen voor reserve doelman Marcel Huussen. De goal leek verlammend te werken op de spelers van Marken. Want in plaats van door te drukken kreeg Huizen opeens meer ruimte. Nadat eerst nog een schot net voorlangs ging, was het in de 36e minuut raak. Een vrijetrap vanaf rechts werd hard richting tweede paal geschoten. Daar werd de bal hard voor het doel getrapt zodat Lorenzo Netteb de bal zo kon binnen glijden, 1-1. Met deze stand gingen de spelers ook aan de thee.
    Na de rust was het Huizen dat het best startte. Maar verder dan een schietkans in de openingsfase kwamen ze eigenlijk niet. Marken kon er verder ook heel weinig tegenover zetten. Na ruim een uur spelen kreeg Marken dan toch eindelijk de eerste mogelijkheid na de rust. Carlos Hasselbaink ging goed door op links, maar verzuimde te schieten en liep zich zo vast op de keeper, die tot die tijd nog geen schot op doel had gehad. Een minuut later was het bijna verdediger Stefan Stam die Marken een handje hielp. Hij tikte de bal rakelings langs zijn eigen goal en zo ontsnapte Huizen aan een nieuwe achterstand. In de slotfase waren er nog een aantal kansjes voor Marken en Huizen om de volle buit binnen te halen, maar dat was dan toch te veel van het goede geweest. De 1-1 was een juiste afspiegeling van de krachtsverhouding in het veld. Door dit gelijke spel tegen de nummer zes en de nederlagen van de drie teams die onder Huizen stonden blijft Marken stevig op de vijfde plaats staan in de hoofdklasse B.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Oswald Snip, Paul Michielsen (79. Michael Visser), Michel Karemaker; Dick Zwarthoed, Tuan Truong Minh, Joris Buurs (81. Ferry Sarabi); Arnold Teerhuis, Carlos Hasselbaink en Abdelkrim Yahiaoui
    Opstelling SV Huizen: Werner Kooistra (31. Marcel Huussen); Maarten Schrama, Wim van Kippersluis, Stefan Stam, Maurice Ligeon; Kasper Zijm, Nouredinne Ouald el Hadj (88. Menno Buddenberg), Arnold Klein; Lorenzo Netteb, Chris Brons (60. Jurgen Seedorf) en Frank Aboikoni
    Scheidsrechter: H.J.G.M. van Beek (Cothen)
    28. 1-0 Abdelkrim Yahiaoui