• SV Marken laat het afweten tegen Deltasport

Voor iedereen die sv Marken een warm hart toedraagt was het zaterdag flink afzien. Na 80 seconden 'voetbal' keek het team van Bert van de Poppe al tegen een 1-0 achterstand aan. Gedurende de rest van de wedstrijd maakte Marken geen enkele indruk dat ze van plan waren om met een goed resultaat huiswaarts te keren.
    Ondanks dat er weer voldoende keuze was voor de trainer werd het hem toch nog 'makkelijk' gemaakt. Onze vaste rechts half, Dick Zwarthoed was de hele week ziek geweest en niet fit genoeg om te starten. Vandaar dat nieuweling Tuan Truong Minh opnieuw in de basis startte.
    Koud in het veld ging het al snel mis. Voorin werd de bal verspeeld waarop Deltasport een snelle counter plaatste over (hun) linkerkant. George Biswana kon zijn man, Isandro Galina Dias de Souse, niet houden en die had zo de vrije doortocht richting Eelco Zeinstra. Die passeerde hij op zijn beurt en schoot de bal in het verlaten doel, 1-0. Nog binnen de tien minuten werd de score al bijna verdubbeld, maar Eelco redde tot twee keer toe op een inzet van dichtbij. Marken kon hier weinig tot niets tegenover zetten. Er werd zonder bezieling en inzet gespeeld zodat het Deltasport, wat toch zeker geen topploeg is, toch wel heel gemakkelijk gemaakt. Halverwege de eerste helft hadden we ons enige gevaarlijke moment. Een vrijetrap leek vanaf rechts door Michel Karemaker bij de tweede paal ingekopt te kunnen worden. Maar deze gebruikte echter zijn armen en werkte vervolgens de bal naast het doel. Niet veel later greep Bert van de Poppe in door de niet sterk acterende George Biswana aan de kant te halen voor Dick Zwarthoed. Deze wissel leverde echter niet het gewenste resultaat op. Vlak voor de rust liep Marken tegen nog een tegengoal aan. Michel Karemaker stond te slapen en bood zijn tegenstander een vrije doortocht. De voorzet werd door Maurice de Wit simpel omgezet in een doelpunt.
    Tijdens de rust zal er in de kleedkamer het nodige zijn gezegd en het was dan ook niet opmerkelijk dat ook direct de resterende twee wissels werden ingezet. Arnold en Jaap Cornelis Teerhuis kwamen in het veld voor de onzichtbare Ferry Sarabi en Abdelkrim Yahiaoui. Arnold Teerhuis zorgde na ruim vijf minuten spelen bijna voor het gewenste effect. Hij schoot een vrijetrap rechtstreeks bij de eerste paal op doel waar iedereen een voorzet verwachte. De keeper kon deze bal maar net redden. Even later was hij opnieuw dichtbij toen hij net niet bij een voorzet van Jaap Cornelis Teerhuis kon komen. Marken begon dus aardig maar zonder resultaat. Dat we zonder punten van de Broekpolder zouden gaan werd na ruim tien minuten wel duidelijk, want oog in oog met keeper Patrick Bentem faalde topscorer Carlos Hasselbaink om Marken terug in de wedstrijd te brengen. En dan gaat de 'gouden voetbalwet' weer in werking treden. De goal viel aan de andere kant via opnieuw Maurice de Wit. Marken kon niet beter en Deltasport was niet goed genoeg om Marken een strafexpeditie op te leggen en zo bleef het bij 3-0. Toch kreeg Marken nog een zware tegenslag te verwerken. De kersverse Oranje speler Joris Buurs viel een kwartier voor tijd uit met vermoedelijk een zware knie blessure. Waarschijnlijk betekent dat einde 'Oranje carriere', volgend seizoen is hij te oud voor dit team, en einde seizoen.
    Volgende week gaan we op bezoek bij IJsselmeervogels en daar hebben we na de twee afgelastingen nog wel een appeltje mee te schillen.
    Opstelling Deltasport: Patrick Bentem; Roëll Liefden, Daniël Moreno, Frans Ruijs (75. Patrick van Liempd),
    Lofti Amhaouch, Raymond Roos, Maurice de Wit (82. Kevin Kortland), Stephan Korczak (21. Dennis Dekker), Bart Latuheru, Isandro Galina Dias de Sousa en Ruben Jordan
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana (32. Dick Zwarthoed), Oswald Snip, Paul Michielsen, Michel Karemaker; Tuan Truong Minh, Patrick Zwartjes, Joris Buurs; Ferry Sarabi (46. Arnold Teerhuis), Carlos Hasselbaink en Abdelkrim Yahiaoui (46. Jaap Cornelis Teerhuis)
    Scheidsrechter: C. Prooi (Hellevoetsluis)