• SV Marken kan stunt niet afmaken

De supporters van SV Marken keken in de eerste helft hun ogen uit toen de mannen van Bert van de Poppe de koploper op een 2-1 achterstand hadden gezet. Na de rust konden ze het niveau helaas niet vasthouden en ging ASWH alsnog met de winst op de loop.
    Voor de wedstrijd tegen koploper ASWH waren er 'problemen' in de achterhoede. Paul Michielsen had vorige week een scheurtje in zijn schouderblad opgelopen en zal dus voorlopig niet in actie komen. Maar ook de andere centrale verdediger, Tuan Truong Minh was zaterdag niet inzetbaar. Hij was de hele week al ziek geweest en dat was hij zaterdag nog steeds. In plaats van dit duo speelden nu Michael Visser en George Biswana.
    Het scheelde heel weinig of Marken keek al tegen een vroege achterstand aan. Sjoerd van der Waal leek de bal van dichtbij binnen te koppen, maar tot opluchting van heel Marken ging de bal net naast de goal. Maar Marken was niet slecht bezig. Met veel durf en inzet werd het ASWH knap lastig gemaakt. Echte kansen leverde dit helaas niet op. Via een vrijetrap van Philip de Leeuw waren we nog het dichtst bij, maar zijn inzet ging helaas over de goal. Zoals we al zo vaak gezien hebben viel na een klein half uur spelen de goal aan de andere kant. Ghames El Yacobi werd door zijn tegenstander uitgespeeld en de bal werd vanaf links voorgezet op Alexander de Jong die de bal achter Eelco Zeinstra kopte, 0-1 achter. En dat was ondanks dat we tegen de koploper speelde niet nodig. Maar de spelers lieten dit keer de moed niet zakken en gingen meteen op jacht naar de gelijkmaker. En die viel nog geen minuut na de openings treffer. In een rommelige situatie voor de goal stompte keeper Willem-Jan Barendregt de bal uit de doelmond tegen het been van een speler waarvan de bal het doel in ketste. Het was niet helemaal duidelijk of de bal via het been van Alexander de Jong van ASWH of Henk Abercrombie van SV Marken het doel in verdween, maar we geven Henk het voordeel van de twijfel. Bovendien maakt het ons niks uit wie er scoort, als er maar wordt gescoord. En door deze goal kwam er eindelijk een einde aan de reeks van twaalf wedstrijden zonder goals voor de rust. Deze goal gaf Marken vleugels, want kort hierna werd het zelfs bijna 2-1. Erik Homan mocht een vrijetrap nemen vanaf de linker kant en mikte de bal op het hoofd van Michel Karemaker. Hij kopte de bal uit een riante positie op de lat en ook uit de rebound wist Marken niet te scoren. Met af en toe heel aardig voetbal was Marken gedurende het tweede deel van de eerste helft de betere ploeg op het veld. In de slotfase werd dit beloond met nog een goal. Een voortreffelijke voorzet vanaf rechts van Erik Homan werd bij de tweede paal uitstekend binnen geschoten door Philip de Leeuw. En zo konden de mannen van Van de Poppe eindelijk eens met een lekker gevoel aan de thee. Al was deze voorsprong natuurlijk nog lang geen garantie voor een positief eindresultaat, want ASWH had al wel laten zien dat ze niet voor niets aan kop van de ranglijst staan.
    Vlak na de rust kreeg Marken een domper te verwerken. Na een dekkingsfout bij een corner van ASWH kwam de bal terecht bij de geheel vrij staande Arjan Human die de bal hard in de goal schoot. En zo konden beide ploegen weer helemaal overnieuw beginnen met bijna nog de gehele tweede helft voor de boeg. Snel werd duidelijk dat ASWH toch een maatje te groot was voor Marken. Ondanks dat het team van Van de Poppe het helemaal niet slecht deed, was het verschil toch te groot. Halverwege de tweede helft bracht ASWH dit verschil dan ook tot uiting in de score. Uit een hard afstandschot bracht Sjoerd van der Waal ASWH weer aan de leiding. Keeper Eelco Zeinstra ging hier volgens de omstanders niet geheel vrij uit, maar gezegd moet worden dat het een echte 'dwarrelbal' was. Marken kreeg na de 2-3 nauwelijks nog mogelijkheden. Een kwartier voor tijd was de beste mogelijkheid nog voor Michel Karemaker, maar zijn afstandschot verdween net over de goal. Omdat ASWH verzuimde de wedstrijd op slot te gooien, mede dankzij goed keeperwerk van Zeinstra, bleef Marken toch nog hopen. Diep in blessuretijd had alsnog de gelijkmaker op het bord moeten komen, maar Marchanno verzuimde na zich goed vrijgedraaid te hebben de bal in het doel te schieten. Misschien had ASWH dan te weinig gekregen, maar gezien de getoonde inzet had SV Marken dit absoluut verdiend. Deze wedstrijd biedt in ieder geval perspectief voor de toekomst, we zijn nog lang niet opgegeven.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Michael Visser (83. Erik Teerhuis), Ghames El Yacobi, Michel Karemaker, Dick Zwarthoed, Patrick Zwartjes, Erik Homan, Marchanno Schultz, Henk Abercrombie en Philip de Leeuw
    Opstelling ASWH: Willem-Jan Barendregt, Roël Gorré, Richard Lodder (64. Erwin van der Linden), Xander van der Veeke, Marphe Redjosetiko (64. Boudy Hoogendoorn), Ferry van Lare, Jordi Boogers, Izaäk Verhoeven, Arjan Human, Alexander de Jong en Sjoerd van der Waal (83. Robert Visser)
    Scheidsrechter: J.H. Schuring (Meppel)
    28. 0-1 Alexander de Jong