• SV Marken gaat opnieuw af in eerste ronde

Twee jaar geleden was het Vitesse '22, vorig jaar ZAP en dit jaar De Foresters die er in stormachtig weer voor zorgden dat het bekeravontuur van SV Marken beperkt bleef tot de eerste ronde.
    De spelers blijken zich maar niet te beseffen dat de beker de kortste weg naar succes is. Bij een overwinning zit je namelijk al bij de laatste 32! Zit je bij de laatste acht dan kom je in een poule van vier waar de eerste twee zich plaatsen voor de Amstel Cup met de betaalde clubs. En dat is toch ook wel eens een keer leuk. Maar blijkbaar vinden de spelers dat helemaal niet interessant.
    Over de wedstrijd zullen we dan ook maar kort zijn, want dat waren de spelers ook. In de eerste helft speelde het spel zich vooral af op de helft van De Foresters, maar veel kansen kregen we niet. Kort voor de rust viel die aan de andere kant. Nadat eerst Eelco nog knap redde was het even later Brian Stevens die de bal hard in het doel schoot. Met deze 1-0 stand gingen we ook aan de thee. Na de rust was het van Marken zijde nog slechter, bovendien moesten we nu ook tegen de wind in. Een kwartier voor tijd kregen we nog een mogelijkheidje, maar helaas. In de slotfase was het De Foresters dat SV Marken nog even flink op de pijnbank legde. Nadat eerst de ingevallen Jan Schoorl de 2-0 binnenschoot was het in blessuretijd Dennis Karté die van elf meter mocht aanleggen. Weer in de eerste ronde uit de beker, iets wat er vanaf de eerste minuut al aan zat te komen. Maar het dieptepunt was nog wel de stomme rode kaart van Paul Michielsen, maar gelukkig zal deze geen consequenties hebben voor de competitie.
    Opstelling De Foresters: Ralph Bolten (46. Sietze van Turenhout), Maurice Stoffers, Jeroen Haanstra, Jan Baltus, L. Nobbe, Jerry Tanaka (46. Stefan Arts), Niels Kok, Dennis Nanne (71. Jan Schoorl), Geert Koelman, Dennis Karté en Brian Stevens
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Tuan Truong Minh, Paul Michielsen, Erik Teerhuis, Michael Visser (64. Tijs Klaver), Dick Zwarthoed, Erik Homan, Sylvan Martha, Henk Abercrombie (53. Patrick Zwartjes) en Arnold Teerhuis (75. Bart Honingh)
    Scheidsrechter: F. Ozyar (Zaandam)
    43. 1-0 Brian Stevens