• Situatie SV Marken met de week zorgwekkender

De eerste wedstrijden van de competitie werd er nog heel redelijk gespeeld. Zo waren we in de eerste wedstrijd tegen ASWH helemaal niet veel minder en stapten we met opgeheven hoofd van het veld af na de 2-1 nederlaag. Op dit moment is het voetbal van bedenkelijk niveau en zakken we steeds verder weg op de ranglijst.
    Trainer had al dan niet noodgedwongen op veel plaatsen het elftal gewijzigd. De verdediging miste drie man vanwege schorsingen, maar de kwaliteit die er nu stond was eigenlijk niets minder dan die van een week eerder. Opvallend waren de nieuwe spelers in de voorhoede. Hier moesten Philip de Leeuw en Sylvan Martha plaats maken voor bankzitters Ferry Sarabi en Jurgen Spier.
    Marken begon redelijk sterk aan de wedstrijd op sportpark De Molenwei. De eerste tien minuten kwam Erik Homan goed door op rechts en gaf even zoveel keer de bal voor op Marchanno Schultz. Zijn eerste inzet ging net naast en de andere helaas hoog over. Daar tussen door had Heerjansdam twee corners op rij gehad zonder echt gevaarlijk te worden. Halverwege de eerste helft opnieuw een prima actie van Erik Homan, maar ditmaal probeerde hij het zelf maar eens. Zijn schot ging rakelings over de goal in de handen van onze ere voorzitter Jan Uithuisje. Maar dit was helaas wel zo'n beetje het laatste wapenfeit van Marken zoals zo vaak. Tot halverwege de eerste helft gaat het meestal wel, maar daarna is de 'storm' geluwd en slaat het weer om. Via een vrijetrap van Brian Pereira (buitenkant kruising) en een schot van Christiaan Koremans kwam Heerjansdam dicht bij de openingstreffer. Toen de links achter van Heerjansdam, Thijs Oomsen, werd gewisseld voor Jeroen Koppelaar was de angel volledig uit de Marken aanval. Homan kreeg het veel moeilijker en kwam er eigenlijk niet meer langs. Dankzij twee uitstekende reddingen van Eelco Zeinstra op een inzet van Remco Koremans en na een heuse scrimmage voor het doel scoorde Heerjansdam geen goals voor de rust. Maar Marken deed dit ook niet en vervolgd daarmee de negatieve record reeks. Op dit moment hebben we na tien competitie wedstrijden nog geen enkele goal voor de rust gemaakt. En dat is toch iets waar je je diep voor moet schamen als elftal.
    Met Philip de Leeuw voor de tegenvallende en onzichtbare Ferry Sarabi in de ploeg kreeg Marken kort na de rust een redelijke mogelijkheid via Erik Homan, maar keeper Kornell Kramer lag in de weg. Maar het was zaterdag echt zo'n 0-0 wedstrijd. Het voetbal van beide teams was niet best en te slordig. De ploeg die de openingstreffer zou maken ging waarschijnlijk met de winst op de loop. En zo geschiedde het. Nadat eerst Michel Karemaker nog dichtbij was na een vrijetrap vanaf rechts viel de goal aan de andere kant. Marken was in de aanval en verspeelde de bal, maar schakelde uitermate slecht om naar de verdedigende stellingen. Eelco Zeinstra maakte het Remco Koremans nog heel moeilijk door hem naar de achterlijn te drijven, maar uit een zo goed als onmogelijke hoek schoot hij via de binnenkant van de paal toch de 1-0 binnen. In blessuretijd had Patrick Zwartjes na een uitstekende pass van Tijs Klaver de ploegen op gelijke hoogte moeten schieten, maar verprutste deze uitgelezen mogelijkheid. En hierdoor zakt SV Marken steeds verder weg in het moeras van de hoofdklasse A. Volgende week volgt de uitermate belangrijke wedstrijd tegen nummer laatst Barendrecht. De ploeg die volgende week niet wint kan alvast zijn koffers voor een reisje naar de eerste klasse van zolder halen, al is het seizoen nog wel lang....
    Opstelling Heerjansdam: Kornell Kramer, Christian Salazar, Patrick Stolk, Maurice van de Put, Adil Bouziani, Gregory Stadwijk, Christiaan Koremans, Thijs Oomsen (30. Jeroen Koppelaar (74. Barry Bierstekers)), Jimmy Wessels, Brian Pereira (58. Mo El Morabet) en Remco Koremans
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Henk Abercrombie, Michel Karemaker, Ghames El Yacobi, Tijs Klaver, Marchanno Schultz, Patrick Zwartjes, Erik Homan, Jurgen Spier (68. Sylvan Martha) en Ferry Sarabi (46. Philip de Leeuw)
    Scheidsrechter: A.L. van de Ketterij (Lewedorp)