• Redelijke generale voor Marken

Ondanks een 1-3 nederlaag tegen het beloften team van FC Volendam kijken we met vetrouwen naar de wedstrijd van zaterdag. Vooral tijdens de tweede helft had er voor Marken meer ingezeten, maar er werd te slordig omgegaan met de mogelijkheden.
    De laatste oefenwedstrijd voordat de strijd los brand om de punten, ondanks de vele blessures werd er redelijk partij gegeven tegen de talenten uit Volendam. Marken hield ruim een halfuur stand voordat zij de eerste tegen goal moesten incasseren. Na knoeiwerk in de verdediging werd de bal in de kruising geschoten, en een kleine tien minuten later lag de tweede erin, de kopbal kon door George niet voor de lijn worden gekeerd. Vlak voor rust kwamen de talenten uit Volendam op een 0-3 voorsprong met een snoeihard diagonaal schot vanaf 20 meter in de kruising. Op slag van de rust kwam Marken terug tot 1-3, een voorzet van de beste man van het veld, Dick Zwarthoed, werd door Sarabi uitstekend binnen getikt.
    In het begin van het tweede bedrijf had Marken een aantal mogelijkheden om de stand een beter aanzien te geven maar het vizier van onze aanvallers staat nog steeds niet op scherp. A.s zaterdag moet het gaan gebeuren in onze eerste competitie duel in de hoofdklasse B en wel thuis tegen SHO.
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana (71. Michael Visser), Joris Buurs, Paul Michielsen, Michel Karemaker (34. Tom Koning); Dick Zwarthoed, Tijs Klaver, Ferry Sarabi (65. Erik Teerhuis jr.), Bart Honingh (76. Erik Stoker); Carlos Hasselbaink en Abdelkrim Yahiaoui
    Scheidsrechter: R. Parmessar (Amsterdam)
    31. 0-1 Volendam
    38. 0-2 Volendam