• Punten en spelers kwijt

Wat een mooie middag had moeten worden voor sv Marken werd gewoon een zware kl#te dag. In de eerste helft verzuimden we tegen het zwakke Kozakken Boys afstand te nemen en dat kwam ons in de tweede helft heel duur te staan. Maar misschien nog wel het beroerdste moment was het uitvallen van onze topkeeper Eelco Zeinstra met een zware schouder blessure. Voor hem is het seizoen over.....
    Na vijf minuten spelen kregen de gastheren al hun eerste, en naar later bleek enige, kans in de eerste helft. Maar Eelco pareerde uitstekend op een harde kopbal. Niet veel later kreeg Marken dan ook de eerste kans. En dit leverde direct een goal op, maar doelpuntenmaker Arnold Teerhuis stond volgens de grensrechter buitenspel dus ging het feestje niet door. Lang duurde het echter niet totdat we wel een geldige goal op het bord hadden staan. Want zo'n 30 seconden later werd Carlos aangespeeld en deze passeerde keurig doelman Stout van Kozakken Boys, 0-1. Vanaf dat moment was het helemaal over met de gastheren. Ondanks dit overwicht wisten we ons echter totaal geen raad met de riante mogelijkheden die we kregen. Hasselbaink, Bank en de voor Bank ingevallen Jaap Cornelis Teerhuis had Marken voor de rust op ruime afstand moeten staan. Arnold Teerhuis was ook dicht bij, maar de lat zat in de weg. En zo gingen we met een 0-1 ruststand aan de thee. Maar dit was niet met de zelfde elf spelers die om 14.30 uur aan de wedstrijd begonnen. Zoals eerder al gemeld viel Kees Bank uit nadat hij zich bij een grote kans had verstapt, maar de grootste aderlating was wel het uitvallen van onze keeper. Vlak voor de rust moest Eelco op een hoge bal in zijn doelgebied in actie komen. En of hij nu verkeerd viel of dat er nu een speler op zijn schouder ging staan, hij bleef kermend van de pijn op de grond liggen. Na onderzoek in het ziekhuis weet hij inmiddels dat zijn seizoen over is.
    Marken begon desondanks na de rust uitstekend. Carlos speelde Michel Karemaker aan die links de zestien van Kozakken Boys binnen stormde. Hij nam hem op zijn borst aan en haalde aan één keer uit en tot ieders verbazing was het 0-2! Geen vuilte meer aan de lucht zou je zeggen. Maar bij een aanval van Marken ging het echter volledig mis. Jaap Cornelis zag dat Michel Karemaker in een goeie positie stond en legde de bal op hem terug. Maar hij raakte de bal volledig verkeerd en zo kon K.B. succesvol counteren. Murat Mazlum maakte toch eigenlijk te simpel de 1-2. En dit gaf Kozakken Boys weer moed. En zo had Marken zich zelf in de nesten gewerkt. Tien minuten later werd het nog erger. Marco Kant lobde de bal over de te ver uit zijn doel gekomen Johan de Ruiter, 2-2. Marken was rijp voor de slachtbank. Bert van de Poppe zag je zeer geirriteerd langs de lijn staan. Tot overmaat van ramp kreeg hij het toen aan de stok met de zwak leidende scheidsrechter van Aken, rood voor Bert. In de 87e minuut werden de gastheren gereduceerd tot een tiental na de tweede gele kaart van Murat Mazlum. Maar omdat George Biswana weer twee minuten later ook zijn tweede gele kaart kreeg was het weer evenwichtig op het veld. In de 97e minuut probeerde Carlos het op rechts, maar net buiten het strafschopgebied werd hij onderuit gehaald. Een metertje verder en het was een penalty geweest. Nu hadden we een soort van 'strafcorner'. Arnold Teerhuis ging achter de bal staan en knalde hem hard voor. Op een meter van de goal kopte Paul Michielsen de bal snoeihard in het net, 2-3. Achter het doel voltrokken zich taferelen die deden denken aan de 1-2 in de legendarische P/D wedstrijd tegen FC Lisse. Was dit de goal die ons in veilge haven zou leiden? Helaas, door het restant voetballend uit te willen spelen kon Kozakken Boys nog éénmaal profiteren. De spits van de Boys werd door laatste man Jan Tuijp met rust gelaten en kon zo afstormen op ons doel. Keeper Johan de Ruiter had geen keus, strafschop. In de 98e minuut werd deze benut door Dennis Scharrenburg, 3-3 eindstand.
    Opstelling Marken: Eelco Zeinstra (45. Johan de Ruiter); George Biswana, Jan Tuijp, Paul Michielsen, Rogier Hoogland; Dick Zwarthoed, Kees Bank (32. Jaap Cornelis Teerhuis), Michel Karemaker; Arnold Teerhuis, Carlos Hasselbaink en Abdelkrim Yahiaoui (66. Pascal Hoogland)
    Opstelling Kozakken Boys: Roland Stout; Gila Idrissi (54. Andre Versteeg), Marcel van der Net, Gerard den Haan, Robert de Heer; Dennis Scharrenburg, Guido Bastiaanse (46. Marco Kant), Maarten van Gelderen (81. Paul Soethout); Anton Versteeg, Mark Santegoeds en Murat Mazlum
    Scheidsrechter: D.W.G. van Aken (Duiven)
    6. 0-1 Carlos Hasselbaink