• Politie inzet niet nodig in Heerjansdam

De ploeg die zaterdag zou hebben gewonnen had direct door de plaatselijke politie ingerekend geworden. Het zouden dan namelijk gestolen punten zijn, want beide teams hadden absoluut niet recht op meer dan één punt.
    Het was echt zo'n wedstrijd waar beide teams absoluut geen risico's wilden of durfden te nemen. Bovendien was het spel ook nog eens van bijzonder matig niveau. Ballen werden zomaar uitgeschoten en om de haverklap werd de bal bij de tegenstander in de voeten geschoven. Er was om de Molenwei dan ook weinig te genieten voor de supporters.
    Veel wapenfeiten zijn er dan ook niet te vermelden. Na ruim 25 minuten spelen schoten we voor het eerst richting vijandig doel. Arnold Teerhuis krulde de bal echter naast het doel. Kort daarna was het Eelco Zeinstra die bijna aan de basis stond van de 1-0. Hij kanlde de bal hard weg, maar tegen laatste man Oswald Snip aan. De bal vloog echter voor het doel langs en dus ontsnapte onze solide doelverdediger. Maar nadat opnieuw Arnold Teerhuis een schot net naast/over zag gaan was het opnieuw Eelco Zeinstra die een foutje maakte. Hij schoof de bal in de voeten van Mo El Morabet die de bal speelde naar de in riante postitie staande Foaud El Hamdaoui. Maar Eelco zorgde met een knappe redding er voor dat zijn foutje geen grote gevolgen had.
    Na de rust gingen beide teams rustig verder met het foutenfestival. Bovendien was Marken zwakker uit de kleedkamer vandaan gekomen. Slechts één kans was er voor Marken te noteren toen Oswald Snip Dick Zwarthoed de diepte in stuurde. Dick vond echter de keeper van Heerjansdam, Kornell Kramer op zijn pad. Vlak daarna hadden de gastheren een enorme kans. Maar oog in oog met Zeinstra faalde Mo El Morabet, of beter gezegd Eelco redde weer uitstekend! De laatste kans van de wedstrijd was tien minuten voor tijd ook voor Heerjansdam. Een cross bal van Patrick Stolk kwam bij aanvoerder Alexander de Jong terecht die de bal voorzette op Fouad El Hamdaoui, maar hij kopte van dichtbij naast. En zo eindigde deze wedstrijd zoals deze zou moeten eindigen, 0-0.
    Opstelling Heerjansdam: Kornell Kramer; Paulo Mendonca, Patrick Stolk, Maurice van de Put, Jeroen Koppelaar; Alexander de Jong, Francisco dos Santos (27. Melvin Plet), Adil Bouziani; Leo Koswal (73. Jamal El Ghannouti), Fouad El Hamdaoui en Mo El Morabet
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Oswald Snip, Tuan Truong Minh, Michel Karemaker; Dick Zwarthoed, Patrick Zwartjes, Abdelkrim Yahiaoui (89. Tijs Klaver), Jaap Cornelis Teerhuis (68. Michael Visser); Arnold Teerhuis en Carlos Hasselbaink
    Scheidsrechter: E. Kruis (Apeldoorn)
    Gele kaarten: 26. Patrick Stolk, 30. Melvin Plet (beiden Heerjansdam), 24. Oswald Snip en 95. Michel Karemaker (beiden SV Marken)