• Op karakter naast de 'kampioen'

Na een prima openingsfase van SV Marken leek in de tiende minuut de wedstrijd op zijn kop te gaan, maar met veel inzet slaagden de mannen van Bert van de Poppe er in om toch met een punt uit Veenendaal op Marken terug te keren.
    In de eerste vijf minuten van de wedstrijd kreeg Marken twee opgelegde kansen om op voorsprong te komen tegen de regerend kampioen DOVO. Eerst was het captain Marchanno Schultz die over schoot en even later was het Henk Abercrombie die uit een prima voorzet van Erik Homan de bal niet in het doel kon werken. DOVO liet werkelijk helemaal niets zien wat je van een kampioen mag verwachten. De eerste kans die ze kregen was een strafschop na een klein kwartier. Tuan Truong Minh duwde overduidelijk een aanvaller met twee handen in de rug. Na eerst nog voordeel te geven besloot scheidsrechter Dreves even later alsnog de bal op de stip te leggen. Hevige protesten van Marken zijde waren volkomen zinloos want de scheidsrechter had het bij het juiste eind. In de commotie kreeg onze aanvoerder Schultz echter wel een rode kaart. Hij zou de scheidsrechter hebben beledigd, maar volgens zijn verklaring heeft hij dat niet gedaan. Maar goed hij moest er af en zal er volgende week in ieder geval niet bij zijn tegen Ajax. Na zo'n minuut of vijf kon eindelijk de strafschop genomen worden. Michel van den Broek stuurde Eelco Zeinstra naar de verkeerde hoek en bracht daarmee DOVO aan een onverdiende voorsprong. Dat dit onverdiend was bleek in het vervolg van de eerste helft wel. Met een man meer waren ze gewoon minder dan het tiental van Marken. Slechts éénmaal kwamen ze in de buurt van de Marken goal, maar de bal verdween over de lat. De overgebleven spelers van Marken stroopten daarin tegen de mouwen op en gingen op zoek naar de gelijkmaker. Tien minuten voor de rust kwam deze er dan ook. Philip de Leeuw schoot de bal via de binnenkant van de paal achter doelman Sander Selhorst. Met deze score gingen we na vijf minuten extra tijd aan de thee.
    DOVO kwam na de rust uit de kleedkamer met het idee om in de openingsfase de genadeklap uit te delen aan Marken. Ze kwamen een aantal keren gevaarlijk voor de goal van Zeinstra, maar doelpunten bleven uit. Maar na een kwartiertje spelen was de 'storm' geluwd en kreeg Marken meer grip op de wedstrijd. Het tiental van Van de Poppe kreeg zelfs een aantal mogelijkheden maar de grootste kansen waren te noteren in de slotfase. In een werkelijk zinderende slotfase kregen DOVO en Marken reusachtige kansen om er met de drie punten vandoor te gaan. Zeinstra redde een dubbele inzet in drie instanties terwijl sommigen de 2-1 al hadden genoteerd. Maar in de aller laatste minuut had hij ook geluk toen hij al in de hoek lag en een aanvaller van DOVO de bal zo in zijn handen schoot. Marken kreeg via Philip de Leeuw (kopbal net over) en Sylvan Martha (redding in korte hoek) de kansen om het gat te verkleinen tot vier punten, maar het bleef na negen (!) minuten extra tijd bij 1-1. Marken trainer Bert van de Poppe moest de slotfase als toeschouwer aanschouwen, want na een gele kaart moest hij achter de hekken plaats nemen.
    Volgende week staat de laatste wedstrijd van dit jaar op het programma. Marken gaat op bezoek bij Ajax en gezien de slechte weersverwachtingen voor het einde van de week zit de kans er in dat we 'verbannen' gaan worden naar het 'gezellige' bijveld waar op kunstgras gespeeld zal gaan worden. Een overwinning zou Marken met een goed gevoel de winterstop doen gaan, maar dit zal dan wel zonder een aantal vaste waarden moeten gebeuren. De mouwen zullen dus ook volgende week opgestroopt moeten worden!
    Opstelling DOVO: Sander Selhorst, Danny Husen (83. Albert Elsenaar), Jermaine Holwijn, Kelvin van der Horst (40. Leon Toonen), Michel van den Broek, Lorenzo Netteb (70. Nick Rentenaar), Gerwin Achterberg, Karsten Wierenga, Germaine Levant, Guido Salzgeber en Jordy Brands
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Patrick Zwartjes (66. Michel Karemaker), Tuan Truong Minh, Erik Teerhuis, Marchanno Schultz, Tijs Klaver, Erik Homan, Sylvan Martha, Henk Abercrombie en Philip de Leeuw
    Scheidsrechter: H.J.C. Dreves (Leeuwarden)
    14. 1-0 Michel van den Broek (strafschop)
    36. 1-1 Philip de Leeuw
    Gele kaarten: Michel van den Broek (DOVO), Philip de Leeuw, Tijs Klaver, Henk Abercrombie, Sylvan Martha en Bert van de Poppe (trainer) (allen SV Marken)
    Rode kaart: 12. Marchanno Schultz (SV Marken)
    Bijzonderheden: Eerste jaars senior en B-selectie speler Dennis Visser is aan de A-selectie toegevoegd. Tegen DOVO zat hij na zijn debuut in de oefenwedstrijd tegen Hollandia (3-0) voor het eerst op de bank.