• Ook volgend seizoen hoofdklasse voor SV Marken

Opluchting alom in het Marken kamp na de 0-2 overwinning bij Bennekom. Na 526 minuten konden de supporters weer juichen om een goal, al was die niet eens van een speler van SV Marken. Maar daar gaf niemand wat om!
    Het is dat keeper Eelco Zeinstra in de eerste minuut een bal uit de kruising vandaan tikte, want anders had het nog wel eens heel anders af kunnen lopen. Gelukkig hebben we met Zeinstra een klasse keeper in doel staan. De spelers van Marken beseften eindelijk hoe de stand van zaken was op de ranglijst en gingen op zoek naar de openingstreffer. Een vrijetrap vanaf de eigen helft van Tuan Truong Minh werd op de rand van de zestien doorgekopt door Bennekom middenvelder René van Gameren die niet door had dat zijn keeper, Rob Hilbers vlak achter hem stond. De bal verdween werkelijk schitterend in de kruising. En dit leverde dolle taferelen op bij de supporters van Marken die achter het doel stonden. Marken ging, zoals het moest, door met druk zetten op het doel van Bennekom. Niet veel na de 0-1 lag dan ook al de 0-2 in het net. Carlos Hasselbaink werd aangespeeld en na een prima individuele actie schoot hij de bal in de linker beneden hoek. Nog binnen het kwartier had de wedstrijd volkomen op slot moeten zitten, maar oog in oog met de doelman faalde Oswald Snip hopeloos. En dit was bijna een dure misser toen halverwege de eerste helft Albert van Velsen een vrijetrap op de binnenkant van de paal schoot. Dit was tevens de laatste grote mogelijkheid voor de rust.
    Na de thee was het Carlos Hasselbaink die oog in oog met de doelman van Bennekom kwam te staan. Hij slaagde er echter niet in om de keeper te passeren, dus bleef het toch nog spannend. Inmiddels was duidelijk dat op de andere velden de scores zeer gunstig voor Marken verliepen. Bovendien maakte IJsselmeervogels de achterstand tegen GVVV goed en kunnen daardoor volgende week bij puntverlies van DOVO op Marken de titel pakken. Voor de supporters van Marken was dit op dat moment echter niet zo belangrijk, omdat Bennekom toch op zoek leek naar een treffer. Via een aantal vrijetrappen net buiten de zestien kwamen ze dicht in de buurt. Tuan Truong Minh moest keeper Zeinstra zelfs een keer op de lijn assisteren, maar het doel bleef schoon. Na vijf mintuten blessuretijd konden de armen echter de lucht in, het hoofdklasserschap was definitief met een jaar verlengd! Nu kunnen we rustig werken naar de wedstrijd van volgende week tegen IJsselmeervogels. Sinds jaren zou het sportpark van SV Marken wel eens uitverkocht raken!
    Opstelling Bennekom: Rob Hilbers; Maarten Kerkhof (25. Henk van Essen), Barry Roestenburg, Albert van Velsen, René van Gameren, Dennis Meegdenburg, Anne van der Kolk, Johan van den Berg, Arno Splinter, Angelo van Zwam en Michel van der Sommen (72. Jeffrey Krijbolder)
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Tuan Truong Minh, Paul Michielsen, Michel Karemaker; Dick Zwarthoed, Patrick Zwartjes, Oswald Snip, Tijs Klaver (82. Arnold Teerhuis); Carlos Hasselbaink en Jaap Cornelis Teerhuis (59. Abdelkrim Yahiaoui)
    Scheidsrechter: R.R. Kleiker (IJlst)
    11. 0-1 René van Gameren