• Matig Marken uit beker gewipt

Net als afgelopen seizoen eindigde het bekertoernooi voor Marken al na één wedstrijd. Vorig jaar was het Vitesse '22 en dit maal ZAP dat Marken met een verdiende nederlaag naar huis stuurde.
    Excuses hadden we vooraf en achteraf genoeg, want we misten natuurlijk veel te veel spelers. Dick Zwarthoed en Patrick Zwartjes waren met vakantie en Ferry sarabi meldde zich 's morgens ziek, dus stond er een compleet ander middenveld met Michael Visser, Christiaan Teerhuis en Tijs Klaver, allemaal echte Markers. En ook in de voorhoede was het 'Marker gehalte' hoog. Naast Abdelkrim Yahiaoui stonden de neven Arnold en Jaap Cornelis Teerhuis in de voorhoede. Carlos zat zijn wedstrijd schorsing uit na zijn derde gele kaart tegen Bennekom. Het doel werd ook door een andere speler verdedigd dat normaal. Voor deze wedstrijd was Eelo een keer wissel en startte Johan de Ruiter in de basis. De enige linie die compleet was, was de verdediging. Vooraf was dat al een hele geruststelling, totdat scheidsrechter Beudeker voor het begin floot. Want het was juist de achterhoede die zaterdag niet in beste doen was. Binnen tien minuten was de wedstrijd al beslist. Nadat eerst keeper Maarten Kistenmacher een schot van Joris Buurs tot corner had verwerkt was het Rikwouter Tiebie die van dichtbij binnen mocht koppen nadat Michel Karemaker verzuimde de voorzet er uit te halen. Nauwelijks bekomen van de schrik sprintte Dick Timmer Michel Karemaker er uit en schoof de 2-0 achter Johan de Ruiter. En toen leek Marken pas wakker geschud op het natte sportcomplex in Breezand. Het restant van het eerste bedrijf was het Marken dat het betere van het spel liet zien, maar geen echte kansen kon creëren. Maar na ruim een half uur spelen kwam Marken toch terug in de wedstrijd nadat Jaap Cornelis Teerhuis na een één-tweetje met de paal de 2-1 binnen tikte. Vlak voor de rust kreeg hij nog een kansje op de gelijkmaker, maar zijn kopbal uit een vrijetrap van Arnold Teerhuis werd door de keeper uit het doel gehouden.
    Na de rust was het helemaal over en uit met Marken. En ZAP gooide bovendien bijna de wedstrijd al snel op slot, maar de snelle links buiten Kalvin Robert kopte uit een corner gelukkig voor Marken naast de bal en zo bleef Marken toch nog een kansje houden op de volgende ronde. Lang bleef het 2-1 en vloog ook nog even de vlam in de pan na een overtreding van George Biswana, maar gelukkig bleef het bij geel voor George waar eventueel ook rode kaarten uitgedeeld hadden kunnen worden. Halverwege de tweede helft viel dan toch het doek voor Marken. Nadat de net ingevallen Orin de Waard bij zijn eerste balcontact al bijna scoorde was hij na twee minuten wel doeltreffend. Met een mooie lob verschalkte hij de overigens goed keepende Johan de Ruiter, 3-1. Marken was niet meer bij machte om hier wat aan te doen. In de laatste seconde maakte 'gouden wissel' Orin de Waard er zelfs nog 4-1 van. En zo plaatse ZAP zich bij de laatste 42 en moet Marken zich weer richten op de competitie.
    Opstelling sv Marken: Johan de Ruiter; George Biswana, Paul Michielsen, Joris Buurs, Michel Karemaker; Tijs Klaver, Christiaan Teerhuis (77. Erik Teerhuis), Michael Visser (73. Eric Stoker); Arnold Teerhuis, Jaap Cornelis Teerhuis en Abdelkrim Yahiaoui
    Opstelling ZAP: Maarten Kistenmacher; Stephan Privee (73. Jeroen Langeveld), Martin Winter (69. Orin de Waard), Ossip Wijnker, Gilbert Roest; Michael Lanting, Laurens van Vliet, Dick Timmer; Rikwouter Tiebie, Sieger Tiebie (84. Roy Leunissen) en Kalvin Robert
    Scheidsrechter: P.P. Beudeker (Krommenie)
    7. 1-0 Rikwouter Tiebie