• Marken wint op De Toekomst!

Voor de eerste keer heeft het eerste elftal van sv Marken een wedstrijd gewonnen in de schaduw van de ArenA op sportcomplex De Toekomst. Ajax is net als Marken voor Quick Boys een 'angstgegner'. Dit geldt niet alleen voor het eerste team, maar ook het tweede en derde hebben altijd de nodige moeite met de Amsterdammers.
    In het begin van de wedstrijd zag het er overigens niet naar uit dat Ajax A1 de wedstrijd zou gaan verliezen. Het jonge team (onder 19) van Danny Blind speelde verzorgd en direct voetbal. Marken kwam bijna niet voor de Ajax goal. Maar ondanks het veld overwicht werden de gastheren ook niet heel erg gevaarlijk. Halverwege de eerste helft was het dan toch raak. Een goeie aanval en slecht verdedigen leverde de 1-0 op. Hier bleef het echter bij wat Ajax betreft. Ze drukten niet door en gingen zelfs een beetje 'achterover leunen'. En daar profiteerde Marken uitstekend van. Met nog minder dan tien minuten op de klok stelde Marken orde op zaken. Na een prima aanval zette 'Appie' de val vanaf links voor en Carlos schoot de bal achter de kansloze keeper van Ajax, 1-1. En nog geen twee minuten later was het weer raak. Gerro kopte op de middenlijn de bal door op Carlos Hasselbaink en die besloot vanaf 25 meter maar eens uit te halen. De bal verdween schitterend over de keeper in de goal, 1-2. Ajax was helemaal van slag. Hier hadden zij en de vele kenners langs de lijn (o.a. Rijkaard, Grim, etc.) niet op gerekend. En in de blessuretijd werd het nog even erger voor Ajax. Dick Zwarthoed zette de bal voor en Gerro rondde, in de laatste seconde van de eerste helft, dit prima af, 1-3.
    Na de rust werd Marken niet meer zo gevaarlijk als dat het in de laatste tien minuten van de eerste helft was. Ajax kwam al bijna snel terug in de wedstrijd, maar de paal stond voor de spits in de weg. Na een kwartier spelen kreeg Marken een tegenvaller te verwerken. Michel Karemaker moest met ee knieblessure het veld verlaten. Na afloop van de wedstrijd bleek het gelukkig mee te vallen en zal hij er zaterdag tegen Quick Boys waarschijnlijk gewoon bij zijn. Met nog een kwartier op de klok maakte Ajax de toch wel verdiende 2-3. Maar verder dan dat kwamen ze niet. En zo heeft Marken een goeie generale gehad voor de wedstrijd tegen koploper Quick Boys!
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Jan Tuijp, Paul Michielsen, Rogier Hoogland (46. Pascal Hoogland); Dick Zwarthoed, Arnold Teerhuis, Michel Karemaker (62. Michael Visser); Carlos Hasselbaink, Gerro Sanders (75. Jaap Cornelis Teerhuis) en Abdelkrim Yahiaoui.
    22. 1-0 Ajax
    37. 1-1 Carlos Hasselbaink