• Marken wint 'negen punten' wedstrijd

Het klinkt raar, maar zaterdag was het tegen TOGR toch echt een negen punten wedstrijd. Tot zaterdag stonden we namelijk vier punten achter TOGR, maar na de overwinning en het zeer waarschijnlijke terugtrekken van Zwart Wit '28 staan we in de loop van de week vijf punten op ze voor.
    Beide ploegen begonnen vrij voorzichtig aan de wedstrijd. Dit was zeker te begijpen omdat beide teams niet graag hun middenmoot positie willen inruilen voor een plek in de gevaren zone. Bij Marken was het opvallend dat er in de achterhoede een plek was voor Oswald Snip. Sinds zijn terugkeer na zijn blessure(s) heeft Bert een nieuwe rol voor hem in het team, laatste man. En gezegd moet worden dat hij dit uitstekend doet. Na afloop had hij rustig gekroond mogen worden tot 'man of the match', maar daar dachten de 'wijze' mannen anders over.
    Halverwege het eerste bedrijf was pas het eerste gevaarlijke moment te noteren. Carlos Hasselbaink nam vanaf rechts een vrijetrap, Oswald zorgde voor de afleiding en Abdelkrim Yahiaoui kopte de bal schitterend binnen, 1-0. Nog geen twee minuten later was het bijna al 2-0. Carlos ging goed door op links en knalde de bal op de onderkant van de lat. Hierna volgde een periode waar de zwak leidende jonge scheidsrechter Beltman bijna de wedstrijd uit zijn handen liet glippen. In vijf minten tijd gaf hij het keiharde spelende TOGR drie gele kaarten en leek de wedstrijd uit de hand te lopen. Als hij in het begin meteen had opgetreden was het nooit zover gekomen, maar hij is nog jong en moet nog veel leren. Tussen al het schrijfwerk van de scheidsrechter door scoorde Ferry Sarabi bijna de 2-0. Zwaar gehinderd kon hij tot twee keer toe proberen te scoren, maar helaas schoot hij in twee instanties in de handen van de keeper. In de slotfase waren er over en weer kansen. Eerst lobte Dick Zwarthoed op aangeven van Oswald Snip de bal net naast. En daarna stond George Biswana bijna aan de basis van de 1-1. Een tekorte terugspeelbal werd onderschept, maar gelukkig bracht hij zelf op de lijn redding. In de resterende tijd probeerde TOGR nog de gelijkmaker te forceren, maar Marken was het dichtst bij een goal. Diep in blessuretijd schoot Carlos Hasselbaink de bal op de buitenkant van de paal.
    Zo fel als TOGR vlak voor het einde van het eerste bedrijf was, waren ze ook net na de rust. Maar dankzij onze uitstekende keeper Eelco Zeinstra bleef het 1-0. De 2-0 viel dan eigenlijk ook een beetje uit de lucht. Ferry Schoot vanaf de rand van de zestien via de binnenkant van de paal binnen. Voor de spelers van TOGR werd het toen allemaal even te veel. En dit leverde spits Carlitos Carvalho Rodrigues na een uur spelen zijn tweede gele kaart op, dus rood. Met nog zo'n twintig minuten op de klok kreeg opnieuw Ferry Sarabi een goede kans, maar zijn rollertje verdween in de handen van de keeper. Niet veel later leek zijn inzet weer het doel niet te halen, maar gelukkig was Carlos Hasselbaink attent en tikte de bal, die het doel anders niet had gehaald, alsnog binnen, 3-0. En daarmee was de wedstrijd definitief gespeeld. Vlak voor tijd leek het er op dat Carlos Hasselbaink zijn tweede goal ging scoren, maar de keeper bracht redding. Uit de rebound was het echter via de ingevallen Arnold Teerhuis alsnog raak, 4-0. In de slotfase liet Marken het lopen en van deze verslapping profiteerde TOGR via Antonio Garcia Mendes en Moises Freire Monteiro optimaal, eindstand 4-2. Door deze overwinning stijgen we naar de zesde plaats, maar als Zwart Wit '28 uit de competitie wordt gehaald staan we zelfs op de vijfde plaats en hebben we nummer vier Bennekom/Tecpool weer in het vizier.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Oswald Snip, Paul Michielsen (75. Michael Visser), Michel Karemaker; Dick Zwarthoed, Patrick Zwartjes, Joris Buurs; Ferry Sarabi (78. Arnold Teerhuis), Carlos Hasselbaink en Abdelkrim Yahiaoui
    Opstelling TOGR: Khalid Ettabachi; Sjoerd Conrad, Rusten Pepaj, Dino Lima, Ben Joia; Mark Hoks, Lenine Cabral Semedo, Osvaldo de Pina (73. Danny Kuppen); Antonio Garcia Mendes, Manuel Freire Monteiro (73. Moises Freire Monteiro) en Carlitos Carvalho Rodrigues
    Scheidsrechter: G.J. Beltman (Rijssen)
    23. 1-0 Abdelkrim Yahiaoui