• Marken start met 'tien-klapper'

De eerste oefenwedstrijd zit er weer op en is met 0-10 gewonnen van zondag 6e klasser DSK uit Haarlem.
    Met drie nieuwkomers in de basis en een hele afvaardiging op Dance Valley begon Marken redelijk aan de wedstrijd. In het begin was het nog wel even zoeken, maar dat is logisch na ruim twee maanden 'rust'.
    Toch hadden we na een kwartier al ruim voor moeten staan, maar het was slechts 0-1 door een goal van Jaap Cornelis Teerhuis (13.). Halverwege de eerste helft kwamen we pas op stoom en werd de verdediging van DSK suf gespeeld. De doelpunten vielen als rijpe appelen; Stephan Kaaij (23.), Abdelkrim Yahiaoui (24.), een schitterend eigen doelpunt (27.) en Pascal Hoogland (29.) zorgden er voor dat de score na een half uur 0-5 was. Hierna vond Marken het wel even goed en hield het zo tot de rust.
    Na de rust met Ivo Abels, Christiaan Teerhuis en Cornelis Teerhuis voor Jan Tuijp, Tom Koning en Eelco Zeinstra begonnen we weer net zoals in de eerste helft. Na ruim 25 minuten knalde Christiaan Teerhuis iedereen met een afstandschot wakker, 0-6 (71.). Na deze goal was het zijn broer Jaap Cornelis die voor een loepzuivere hattrick zorgde. Na een benutte strafschop (74.) zorgde hij ook voor de 0-8 (75.) en 0-9 (87.). En met zijn tweede goal van de wedstrijd zorgde Abdelkrim Yahiaoui er voor dat de 0-10 (90.) ook nog op 'het bord' verscheen. Al met al was het vooral een nuttige wedstrijd. De nieuwe spelers hebben we allemaal (behalve keeper Johan de Ruiter) aan het werk gezien, en we kunnen wel zeggen we zijn zeker niet ontevreden. Op basis van deze wedstrijd, tegenstander was wel erg zwak, kunnen we nog geen echt oordeel vellen, maar de eerste indruk is goed. Donderdag wacht de volgende tegenstander, uit tegen EVC om 19.00 uur.
    Opstelling Marken (4-2-4): Eelco Zeinstra (46. Cornelis Teerhuis); Paul Michielsen, Michel Karemaker, Jan Tuijp (46. Ivo Abels), Rogier Hoogland; Stephan Kaay, Tom Koning (46. Christiaan Teerhuis); Arnold Teerhuis, Jaap Cornelis Teerhuis, Abdelkrim Yahiaoui en Pascal Hoogland.
    Scheidsrechter: J.E.T. Angevaere (Hillegom)
    Assistenten: J. Keij en R. Westra (beiden uit Haarlem)
    Scoreverloop:
    13. 0-1 Jaap Cornelis Teerhuis
    23. 0-2 Stephan Kaaij
    24. 0-3 Abdelkrim Yahiaoui
    27. 0-4 eigen doelpunt (kopbal)
    29. 0-5 Pascal Hoogland
    71. 0-6 Christiaan Teerhuis
    74. 0-7 Jaap Cornelis Teerhuis (strafschop)
    75. 0-8 Jaap Cornelis Teerhuis
    87. 0-9 Jaap Cornelis Teerhuis